فرهنگ و ادبیات

عقاب قُله نشین؛ شعرخوانی شاعران افغانستانی و ایرانی به مناسبت سالیاد شهادت احمدشاه مسعود 

“عقاب قُله نشین” عنوان برنامه‌ای بود که شاعران افغانستانی و ایرانی به مناسبت بیست و دومین سالیاد شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، در آن شعر‌های حماسی سرودند.

محفل شعرخوانی مشترک شاعران افغانستانی و ایرانی امروز (دوشنبه ۲۶ سنبله) به مناسبت سالیاد شهادت احمدشاه مسعود و هفتهٔ شهید از طرف بنیاد شهید احمدشاه مسعود به هم‌کاری موسسه “دُر دری” در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی با اشتراک شعرا، فرهنگیان، استادان دانشگاه و شماری از شهروندان افغانستان مقیم مشهد برگزار شد.

در این محفل نخست عبدالحفیظ منصور نویسنده و مسؤول کمیته فرهنگی بنیاد شهید احمدشاه مسعود، ضمن خوش آمدید گویی مهمانان، گفت که وجوهات مشترک میان مردم ایران و افغانستان تنها زبان و دین نیست شهدا نیز وجه مشترک این دو ملت هستند.

آقای منصور افزود که احیای حوزه تمدنی فارسی ضرورت فارسی زبانان است.

در محفل “عقاب قُله‌نشین” شاعران ایرانی و افغانستانی شعر‌های‌شان را در وصف احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان و شهدای مقاومت سرودند.

پیش از این نیز محافل متعدد در استان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۲مین سالیاد شهادت احمدشاه مسعود و هفته‌ی شهید برگزار شد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا