اخبار جهان

گورهای دسته‌جمعی در غزه؛ ۴۰۰ جسد از بیمارستان ناصر در غزه کشف شدند

کشف گورهای دسته جمعی در دو بیمارستان غزه که به گفته مقامات فلسطینی حاوی صدها جسد است، توجه کارشناسان و مسئولان سازمان ملل متحد را به خود جلب کرده است.
رویترز در گزارشی آورده است که در پی کشف این گورهای دسته‌جمعی، رئیس نهاد حقوق بشری سازمان ملل و برخی دیگر از مسئولان این سازمان خواستار تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شده‌اند.
به گفته مقامات فلسطینی، گور دسته جمعی کشف شده در بیمارستان ناصر، مهم‌ترین موسسه ارائه دهنده خدمات پزشکی در مرکز غزه، حاوی دست کم ۴۰۰ جسد است. این گور دسته جمعی پس از خروج نیروهای اسرائیلی از شهر خان یونس کشف شد.

1080x608 cmsv2 08fbd7c5 2998 5cea 98f7 07cab22a4c05 8402424
گزارشگران رویترز روز دوشنبه گذشته شاهد بیرون کشیدن اجساد توسط کارکنان اورژانس از زیر خاک در خرابه‌های بیمارستان ناصر بودند.
ویدئویی که تصاویر آن توسط رویترز در ماه جنوری گرفته شده بود، حفر یک گور دسته جمعی و دفن اجساد توسط فلسطینی‌ها را نشان می داد.
بنا به این گزارش، فلسطینیان در آن زمان به دلیل عدم دسترسی ایمن به محل دفن مناسب در مکانی دورتر، مجبور به دفن اجساد در محوطه بیمارستان ناصر شده بودند.
مقامات فلسطینی همچنین گور دسته جمعی دیگری را در بیمارستان الشفاء واقع در در شمال غزه کشف کردند که پیشتر همانند چند مرکز درمانی دیگر، هدف عملیات نیروهای ویژه اسرائیلی قرار گرفته بود.

19239375 522

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا