اخباراخبار افغانستان

شورای جهانی پنجشیریان: گروه طالبان ۲۸۵ خانه و ۱۲ باب مکتب را در استان پنجشیر غصب کرده اند

شورای جهانی پنجشیریان در یک گزارش تحقیقی گفته است که گروه طالبان ۲۸۵ باب منزل مسکونی، ۱۳ باب مسجد و ۱۲ باب مکتب را در استان پنجشیر غصب کرده‌اند.
این شورا گزارش تحقیقی خود روز چهارشنبه(۲۵ دلو/بهمن) در یک نشست خبری آنلاین با رسانه‌ها شریک کرده‌است که بربنیاد این گزارش، گروه طالبان در این شمار خانه‌ها، ساختمان‌های مکاتب و مساجد جنگ‌جویان و خانواده‌های‌شان را جابه‌جا کرده‌اند.
هم‌چنان در گزارش آمده است “اکنون دست‌کم ۲۱ هزار جنگ‌جوی طالب در پنجشیر حضور دارند.”
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که گروه طالبان در شماری از مناطق حتا چشمه‌های آب را نیز به خود اختصاص دادند و به باشنده‌گان محل اجازه استفاده از آن‌ها را نمی‌دهند.
در بخشی گزارش شورای جهانی پنجشیریان، گفته شده‌است که جنگ‌جویان گروه طالبان بر زمین‌‌های زراعتی باشنده‌گان پنجشیر گشت‌وگذار می‌کنند و کشاورزان را مورد آزارواذیت قرار می‌دهند.
شورای جهانی پنجشیریان افزوده است که غصب جایدادهای نظامیان و غیرنظامیان طبق ماده هفت و هشت اساس‌نامه دادگاه بین‌المللی کیفری «جنایت جنگی» و عمل‌کرد ضدحقوق بشری محسوب می‌شود.
این شورای خواستار به کیفر رساندن گروه طالبان در دادگاه بین‌المللی لاهه شد.
پیش از این نیز گزارش‌هایی از غصب جایدادها، اموال و قطع درختان مردم از سوی افراد گروه طالبان در استان پنجشیر گزارش شده است.
استان پنجشیر بیشتر از یک سال، گواه درگیری‌های شدید میان گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. در اویل زمستان سال جاری، طالبان دهشت افگن خانه ی فرمان ده محمود بیگ خان یکی از فرمان دِهان نام آور قهرمان ملی، احمدشاه شاه مسعود و ام اکنون عضو ارشد جبهه ی مقاومت دوم را در پریان-پنجشیر نیز با تمام ملحقات آن غصب و به پایگاه نظامی تبدیل کرده اند.

    در این خانه تقریبن ۳ فامیل از قوماندانهای طالب زندگی می کنند و کم از کم ۱۵ الی ۲۰ نفر مجاهد یا بادیگارد دارند.

    ماهمسایه ها از دست این گروه وحشی و اوباش هیچ روز خوش نداریم:

    ۱. به رفت و آمد مان در کوچه مزاحمت می کنند؛

    ۲. به زنان و بچه های مان مزاحمت می کنند؛

    ۳. قیود شب گردی وضع کردند حتی قیودشان شامل نماز خفتن است؛

    ۴. از طرف پشت هر و دربازه میایند انگار که قصه های فامیلی مانرا می شوند؛

    ۵. شب که می شود زن و بچه های مان باهزار دغدغه تشناب/ بدر رفت می روند (اینجا تشناب/ بدر رفت در گوشه ی از حویلی موقعیت دارد و تا آنجا از طرف شب باید با یک چراغ دستی بروی و اگر چراغ دستی را روشن کنی آنها بالیزر و یاهم با مرمی در اطراف مان شلیک می کنند)؛

    ۶. از طرف روز نیز در کار و بار مردم مداخله و مزاحمت می کنند. بیشتر از ۲ نفر جوان را اگر باهم ببینند که قصه می کنند فورا آنها را استاد می کنند تلاشی و تحقیر می کنند.

    ۷. آب آشامیدنی کوچه مانرا که مربوط همه همسایه هامی شود بالای مان قطع کردن و خود شان استفاده می کنند. ما مجبور هستیم در زمستان همراه مرکب ها از در یا و جاهای دور آب آشامیدنی بیاریم.

    ۸. خلاصه ظلم و جنایت شان بیشمار است و حتی مارا می گویند شما چرا نماز جمعه می خوانید شما پیش ما اسیر هستین و بالای اسیر نماز جمعه روا نیست.

    ۲۶ دلو ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا