اخبار افغانستان

خواست پاکستان از رهبر طالبان: فعالیت تی‌تی‌پی را غیری اسلامی بخوانید!

سیمرغ به نقل از خبرگزرای مقاومت: شماری از رسانه‌های پاکستان از جمله (اکسپرس‌تریبیون) در گزارش خود گفته است که مقامات پاکستان از ملاهبت الله آخندزاده رهبر طالبان خواسته اند تا علیه فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) فتوا صادر کند و آن را غیر اسلامی اعلان نمایید.

اکسپرس تریبیون، در گزارش که به روز (سه‌شنبه، ۱۷ اسد) به نشر رسانده گفته است دولت پاکستان در صدد این است که ملا هبت الله رهبر طالبان افغانستان در فتوای خود فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی را غیر اسلامی بخواند.

بر اساس این گزارش آصف درانی، نمایند دولت پاکستان در امور افغانستان رهبران طالبان را تحت فشار قرار داده تا وعده خود مبنی بر اجازه ندادن فعالیت‌های تی‌تی‌پی در خاک پاکستان را عملی سازند.

رهبران طالبان به این مقام پاکستانی گفته اند که ملاهبت الله فتوا صادر کرده که درآن جهاد در پاکستان را ناروا و حرام دانسته است، اما مقامات پاکستانی اصرار دارند که این فرمان باید رسانه‌ای شود، اما طالبان افغانستان از ترس مواجه شدن به افکار عمومی این فرمان را مخفی نگهداشته اند.

پس از افزایش حملات تروریستی در پاکستان، مقامات این کشور طالبان را متهم به همکاری با گروه‌های مانند تحریک طالبان پاکستان کردند، اما طالبان این اتهامات را رد کرده و گفته اند که مقامات پاکستان باید مسئولانه رفتار کنند.

شماری از مقامات ارشد پاکستان در بیانات مختلف گفتند که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند. به تازگی جنرال عاصم منیر، ریس ستاد ارتش پاکستان نیز گفته که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در این کشور دست دارند و این می‌تواند برای منطقه زیان بار باشد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در واکنش به گفته‌های جنرال عاصم منیر گفته که نیروهای امنیتی پاکستان نباید برف خود را به بام دیگران بی اندازد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا