اخبار افغانستان

گروه طالبان از مردم شهرستان دره پنجشیر به زور سلاح می‌گیرند


سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: گروه طالبان در پنج‌ماه نخست سال‌جاری بیش از ۵۰ تن باشندگان شهرستان دره‌ استان پنجشیر را بازداشت کرده و از آن‌ها به زور و شکنجه سلاح و یا قیمت چندین میل سلاح را بدست آورده اند.

منابع محلی امروز (شنبه، ۲۱ اسد) به خبرگزاری مقاومت اطلاع داد‌ه‌اند که گروه طالبان، دو تن از باشندگان منطقه عبدالله‌خیل شهرستان دره را که متعلم مکتب نیز هستند بازداشت و از آن‌ها سلاح گرفته اند.

به گفته‌ای منابع، یکی از این افراد با دادن یک میل سلاح در روز نخست از زندان گروه طالبان آزاد شده، اما فرد دوم، محمد نعیم دره، (نام مستعار) در صحبت به خبرگزاری مقاومت گفت‌ که ۱۵روز در زندان طالبان به سر برده و پس از خریدن سه میل سلاح از خود طالبان و سپردن آن به اداره استخبارات این گروه از زندان آزاد شده است.

اوگفته است که طالبان خانه‌اش را نیز تلاشی کردند، اما چیزی به دست نیآوردند.

یک منبع مردمی گفته است که گروه طالبان شب هنگام باشندگان این شهرستان را از خانه‌های شان می‌برند و از آن‌ها به زور، سلاح یا قیمت سلاح را می‌خواهند.

این منبع افزود، «کسانی‌که سلاح ندارد، طالبان به واسطه جواسیس محلی (واحدخان مشهور به پلنگ، ویس الدین ولد سراج الدین و حاجی مومن) به آن‌ها سلاح می‌فروشند و دوباره از آن‌ها می‌گیرند.

گفته می‌شود، این وضعیت از ماه حمل سال جاری در شهرستان دره، جریان دارد و شخصی به نام “ملا واصل زابلی” در راس نظامیان گروه طالبان قرار دارد و باشندگان این شهرستان را وادار به دادن سلاح ویا پرداختن پول سلاح می‌کند.

گفتنی‌است، افرادی را که گروه طالبان بازداشت می‌کنند و از آن‌ها به زور، سلاح مطالبه می‌کنند، شامل کارمندان ادارات ملکی، معلمین، متعلمین، نظامیان پیشین ودهقانان هستند.

پیش از این نیز گزارش مشابه به رسانه‌ها درز کرده بود که گروه طالبان باشندگان شهرستان‌های عنابه، حصه اول و پریان را وادار به دادن سلاح و یا پرداخت پول معادل آن‌کرده بودند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا