موسیقی

زندگی نامه شکیب عزیزی

شکیب عزیزی فرزند عبدالظاهر در سال 1375 در روستای مس‌گران شهرستان دره، استان پنجشیر دیده به جهان هستی گشود او دوره ابتداییه را در مکتب  وزیر محمداکبرخان و دوره ثانوی را در  لیسه عالی نادریه به پایان رساند و  در سال 1393 شامل رشته گرافیک و دیزاین گردید ودر این رشته به مدت دوسال تحصیل نموده و در سال 1394 از آن‌جا فارغ گردید، عزیزی پس ازفراغت از رشته دیزاین گرافیک در همان سال (1394) شامل دانشگاه رنا در کابل شد نامبرده  درسال 1398 از رشته ژورنالیزم آن دانشگاه  فارغ گردید.

 آقای عزیزی به  زبان‌های فارسی و انگلیسی آشنایی کامل دارد.

عزیزی به دکلمه  شعر  علاقه خاص دارد، گاهی اشعار عبدالقهار عاصی را دکلمه مینماید،  وی هم‌چنان شعر های حافظ، مولانا و خیام را در اوقات بیکاری مطالعه میکند و  همین علاقه مندی وی به شعر  و فرهنگ بزرگ پارسی او را واداشت تا گاهی رو به خوانش آهنگ های هماسی بیاورد.

شکیب عزیزی که پیشینه زیاد با موسیقه و سرایش آهنگ ندارد، اما توانسته در وقت کم میان هماسه سرایان جوان شهرت و محبوبیت خاصی پیدا کند.

نمونه کلام که وی را یکباره روی صحنه آورد و معرفی اش نمود:

از شتل میکنم آغاز به وصف وطنم

گردآورنده: مرتضی مطهری

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا