اخبار افغانستان

برف باری‌‌های سنگین در شمال کشور؛ راه 10 شهرستان بدخشان مسدود است

سیمرغ، بدخشان: در پی برف‌باری‌های سنگین، دست‌کم 4 روز می شود که راه ارتباطی 10 شهرستان بدخشان به مرکز این استان به گونه کامل قطع شده است.
منابع محلی امروز سه‌شنبه، 25 دلو /بهمن، به سیمرغ، می‌گویند که شاهراه 10 شهرستان دور دست بدخشان از چهار روز به اینسو به روی رفت و آمد مسدود است و مردم در این مناطق به مشکلات جدی مواجه هستند.
یکی از باشندگان شهرستان مرزی نسی، به خبرگزاری صدای افغانستان گفت که شرکت پیمان کار در بازگشایی جاده‌های این شهرستان به شهر فیض آباد مرکز بدخشان، ناتوان است. به گفته او اگر وضعیت همینگونه دوام کند، ممکن است برای روزهای بیشتر نیز راه های موصلاتی این شهرستان ها به مرکز مسدود بماند. این باشنده شهرستان نسی، شرکت پیمان کار را به فساد متهم می‌کند و می‌گوید مسوولین محلی طالبان نیز در این فساد سهم دارند.
او می افزاید که در پی مسدود شدن شاهراه به شهر فیض آباد، مواد خوراکی در بازار های محلی گران شده است.
یک باشنده شهرستان شکی، نیز گفت که به دلیل مسدودیت راه‌ها، افراد مریض در این مناطق به مشکلات جدی رو برو هستند و دارو خانه‌ها به کمبود دارو مواجه اند.
بدخشان از استان های کوهستانی و به شدت سرد افغانستان است که در زمستان امسال برف باری‌های سنگین قربانی‌های جانی و تلفات سنگین مالی به مردم وارد کرده است.
دو هفته پیشتر نیز در نتیجه سرما شدید در افغانستان دست کم 288 تن جان باختند و بیش از 70 هزار مواشی نیز تلف شدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا