اخبار افغانستان

پولیس پاکستان یک خبرنگار اهل افغانستان را بازداشت کرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: به نقل از منابع رسانه‌ا‌ی، پولیس پاکستان یک خبرنگار افغانستانی را در اسلام اباد بازداشت کرده و به جای نامعلومی انتقال داده اند.

منابع امروز شنبه،3 سرطان/ تیر گفته اند، محمد طاهر سدید خبرنگار پیشین تلویزیون یک افغانستان، جمعه گذشته  در منطقه بی17 اسلام اباد توسط پولیس پاکستان بازداشت شده است.

رسانه های پاکستانی گزارش داده ند که افرادی در لباس پولیس وی را اختطاف کرده و از خانواده اش چهارصد هزار کلدار پاکستانی جهت رهایی وی درخواست کرده اند.

محمد طاهر سدید در دولت پیشین افغانستان منحیث خبرنگار تلویزیون یک فعالیت می‌کرد اما پس از تسلط طالبان در افغانستان با خانواده اش یک جا به پاکستان مهاجرت کرده بود.

پس از اینکه طالبان در 21 اگست سال 1400 به افغانستان مسلط شدند شمار زیادی از فعالین مدنی، فرهنگیان، فعالین حقوق زنان، افراد نخبه به پاکستان مهاجرت کرده اند.

پس از گذشته دو سال شمار زیادی از خبرنگاران از بی سرنوشتی در پاکستان شکایت کرده و از کشور های حامی حقوق پناهجویان خواسته بودند که به درخواست های مهاجرتی انها توجه کند.

قابل ذکر است پولیس پاکستان در این اواخر پیش از پنج‌صد شهروند افغانستان را به شمول زنان و کودکان از مناطق مختلف این کشور بارداشت کرده اند که این کار دولت پاکستان با واکنش نهاد های حامی حقوق پاهجویان مواجه شده و از دولت این کشور خواستته اند از ادامه بازداشت پناهجویان افغان خوداری کنند.

این در حالی‌ست که دو روز پیش حنا ربانی کهر از مناطق سرحدی بین پاکستان و افغانستان دیدار کرد و از دولت پاکستان خواست با مهاجرین افغانستان رفتار محترمانه داشته باشند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا