اخبار افغانستان

گرامی داشت از ۱۸ سنبله و هفته شهید در بنیاد شهید احمد شاه مسعود در مشهد

دفتر بنیاد شهید احمدشاه مسعود در مشهد از بیست و دومین سالروز ترور احمد شاه مسعود، دوازدهمین سالروز ترور پروفیسور استاد ربانی و هفته شهید گرامی داشت کرد.

این برنامه روز دوشنبه (۲۰سنبله) در دفتر بنیاد شهید احمدشاه مسعود با حضور پر رنگ مهاجرین افغانستان مقیم ایران برگزار شد.

سخنرانان با یاد آوری خاطرات دوران جهاد و مقاومت ا‌ول، موفقیت احمدشاه مسعود را در دو دور مبارزه‌اش در صداقت، تعهد و تلاش او خواندند.

عبدالحبیب قبچاق، از فرماندهان جهاد و مقاومت اول با حکایت از خاطرات احمدشاه مسعود او را شخصیت افغانستان شمول خواند و گفتاحمدشاه مسعود برای افغانستان آزادی و متحد تلاش و مبارزه می‌کرد.“

هم‌چنان وکیل عبدالظاهر تمیم، عضو پیشین مجلس نمایندگان احمدشاه مسعود را رهبر مدبر و توانمند خواند و گفت که او در مدیریت حوادث غیرمترقبه و هم‌چنان در توجه به زير دستان‌اش مهارت خاص داشت که این مهارت را تنها رهبران کاریزما دارند.

آقای تمیم افزود که هفت اصولی را که باید یک رهبر داشته باشد در وجود احمدشاه مسعود محقق بود و از بسیاری رهبران شناخته شده‌ی دنیا پیش‌تاز بود.

از سخن‌رانان دیگر این برنامه حضرت علی عضو پیشین مجلس نمایندگان و از فرمانده‌هان ارشد جهادی با تاکید بر ایجاد چتر واحد در مبارزه با گروه طالبان گفت که مسعود همواره روی اتحاد و اتفاق اقوام فکر می‌کرد و یک بخشی از کار هايش ایجاد وحدت و یک‌پارچه‌گی میان ملت افغانستان بود.

این چهارمین برنامه‌ای است که به مناسبت ۱۸ سنبله بیست دومین سال‌‌یاد شهادت احمدشاه مسعود در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا