اخبار افغانستان

نگرانی رهبران پاکستان مبنی بر اظهارات گروه طالبان

منبع: SUCH NEWS
برگردان از انگلیسی به فارسی: یحیی فیضی

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: سیاست مداران ارشد پاکستان از جمله وزیر دفاع این کشور نسبت به وضعیت افغانستان اظهار نگرانی کرده و گفتند که حکومت طالبان بر توافق دوحه متعهد نیستند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با یک رسانه‌ی بین المللی در پاسخ به اظهارات مقامات پاکستانی گفته است که این گروه توافق نامه دوحه را با آمریکایی‌ها امضا کرده اند، نه با اسلام آباد و نیازی به نگرانی پاکستان نیست.

مجاهد هم‌چنان افزوده که هیچ‌گونه تهدیدی از خاک افغانستان متوجه پاکستان نخواهد بود. ملت افغانستان و پاکستان باهم برادر اند و هردو ملت مسلمان است.

پاکستان شاهد افزایش بی‌سابقه‌ی حملات تروریستی در این کشور است که به باور آنان آشوب در پاکستان کار گروه تحریک طالبان است. تی تی پی در افغانستان تحت حمایت گروه طالبان افغانستان قرار دارد و از امکانات و آزادی های لازم برخوردار است.

هفته گذشته ارتش پاکستان اعلام کرد که به طور جدی نگران حضور تی تی پی در افغانستان است و گفت که این گروه پناه گاه‌های امن در همسایگی ما دارد که باعث مختل کردن امنیت کشور پاکستان خواهد شد. ارتش پاکستان اظهار نگرانی جدی در مورد آزادی عمل و پناه‌گاه‌های امن تی تی پی در خاک افغانستان کرد. ارتش این کشور به صراحت گفت:”چنین برخوردی غیر قابل تحمل است و از سوی نیروی‌های امنیتی پاکستان اقدام سریع و موثر صورت خواهد گرفت”.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان گفت که پاکستان در قسمت دفاع از خاک خود در برابر گروه‌های تروریستی جدی است و از هر راهی برای سرکوب آنان بصورت جدی استفاده خواهد کرد و این کار بدون در نظرداشت اینکه امارت اسلامی طالبان به مرزهای خود تسلط دارد یا خیر، برای سرکوب شبه نظامیان انجام خواهد یافت.

تحریک طالبان پاکستانی پس از زمان ابطال آتش‌بس با دولت این کشور، حملات متعدد تروریستی را سازماندهی کردند که باعث کشته شدن صدها تن گردیده است، از جمله بمباران مسحد جامع در پیشاور که باعث تلفات تعدادی کثیری از نماز گزاران گردید.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا