اخبار افغانستان

طالبان جوانان برگشته از ایران را بازداشت می‌کنند

سینرغ به نقل از صدای افغانستان، پنجشیر: منابع موثق می‌گویند، طالبان چندین جوان پنجشیری را که در ماه اخیر به افغانستان رد مرز شده اند بازداشت کرده اند.
منابع امروز چهارشنبه، 27 ثور/ اردیبهشت به خبرگزاری صدای افغانستان گفتد، چندین جوان که از شهرستان‌های دره، رخه، پریان، حصه اول استان پنجشیر بودند، زمانی که از ایران رد مرز شده بودند توسط طالبان بازداشت و به جای نا معلومی انتقال یافته اند.
به گفته منبع دست کم 8 نفر از شهرستان دره 2 تن از مربوطات شهرستان بازارک،

و یک تن از شهرستان پریان، 3 تن از شهرستان رخه توسط طالبان  بازداشت  شده اند.
به گفته منبع  طالبان فکر می‌کنند که این افراد پس از رد مرز شدن به جبهات جنگ در استان پنجشیر برگشته اند از این رو آن‌ها را بازداشت و مورد تحقیق قرار می‌دهند.
یک تن از بستگان بازداشت شده‌ به اسم مستعار عبدالله به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید، پسر مامایم پس از تسلط طالبان بر افغانستان بر کشور ایران رفته بود تا کار کند و نفقه‌ی فامیل خود را تامین کند اما 4 روز پیش از ایران رد مرز شده بود که توسط طالبان بازداشت شده و تا هنوز معلوم نیست در کدام زندان طالبان به سر می‌برد.
این در حالی‌ست که طالبان در هفته های گذشته اعلان کردند صدها تن از شهروندان افغانستان رد مرز شده و به کشور باز گشته اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا