اخباراخبار افغانستان

معاون مشاور امنیت ملی هند: گروه طالبان نباید اجازه فعالیت و آموزش را به گروه‌های تروریستی در خراسان‌افغانستان بدهند

ویکرام میسری، معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست مقام‌های امنیتی کشورهای منطقه در بیشکک گفت که گروه طالبان به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه فعالیت ندهد.

ویکرام میسری، معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست مقام‌های امنیتی کشورهای منطقه در بیشکک گفت که گروه طالبان به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه فعالیت ندهند.
معاون مشاور امنیت ملی هند این درخواست را روز گذشته (جمعه، ۲۷ دلو/بهمن) در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در شهر بیشکک، پایتخت قرغیزستان، مطرح کرده است.
خبرگزاری نیوز۱۸هندی، گزارش داده که آقای ویکرام در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در بیشکک گفت که گروه طالبان نباید به آن‌ها اجازه دهد که در خراسان‌افغانستان آموزش ببینند و پناه‌گاه داشته باشند.
آقای میسری در ادامه تأکید کرد که کشورش در خراسان‌افغانستان همواره بازی‌گر مهمی بوده و خواهد بود. او افزود که هند فکر می‌کند این امر ضروری است که برای حل مسئله خراسان‌افغانستان «رویکرد اجماعی» وجود داشته باشد.
در نشست مقام‌های امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، قرغیزستان، قزاقستان، اُزبیکستان و ترکمنستان حضور داشتند.این در حالی‌ست که لشکر طیبه و جیش محمد دو گروه مذهبی پاکستانی است که هند آن‌ها را گروه‌های تروریستی می‌داند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا