اخبار افغانستان

کتاب«دنیای دیگر» اثر عبدالحفیظ منصور در کانادا منتشر شد

این مجموعه، گلگشتی درمعانی قرآن‌کریم، تفرجی در مثنوی و سیری در تذکرة الاولیاء و شماری از آثار گران‌سنگ کلاسیک پارسی است. هر یکی از این مقاله‌های ۱۲گانه در مقاطع مختلف زمانی نگاشته شده است. و اینک به یک‌بارگی زیرعنوان«دنیای دیگر» تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود. نویسنده بدین باوراست؛ همان‌گونه که هاضمه‌های غذایی به خوراکی‌های سبک و سردستی تمایل یافته است و بازار این‌گونه غذاها پر رونق شده ا است، هاضمه‌ی فکری نسل حاضر نیز شیفته‌ی آثار فشرده و کوتاه می‌باشد. با این پندار، نویسنده به خلاصه سازی شماری از آثار پرداخته است، تا کمکی باشد به جوانان عزیز که فراوان فیسبوک دوست اند و کتاب گریز.
در گزینش آثار انتخاب شده، هیچ اصل و معیاری جز ذوق سرگردان نویسنده در کار نبوده است، و این ذهن تند خوانندگان عزیز است که تشخیص خواهند داد که نویسنده در جستجوی چه‌چیزی بوده است. در بزرگی آثار مورد بحث- قرآن در مقام رفیع خودش- تردیدی نیست، عمده این است که در بررسی آثار مورد نظر، نویسنده در معرفی آن‌ها چه توانائی به خرچ داده، کاری است که خوانندگان می‌توانند، پس از مطالعه به داوری و قضاوت بپردازند.
دسته‌ی از نبشته‌ها، به سلسله مباحثی تعلق می‌گیرد، که در انجمن«جمعیت فکر» چند سال قبل منتشر شده و مخاطب اولی آن‌ها شماری از جوانان متجسس و پرتلاش بوده، حالا نسبت پیوند موضوعی شان در این مجلد گردآمده اند.
از «انتشارات کابل» بابت زحمت شان در نشروچاپ این أثر کمال امتنان دارم وبرای خوانندگان آرزوی سعادت وسرفرازی می‌نمایم.

منصور

۱۳ /آبان – قوس ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا