اخبار افغانستان

فرمانده امنیه طالبان در تخار به اتهام زنا و تجاوزجنسی بازداشت شد

سیمرغ، به نقل از خبرگزاری مقاومت،منابع معتبر گفتند که نصرالله حذیفه، فرمانده امنیه گروه طالبان برای استان تخار( شبنه شب، ۳۱ تیر) از شهر تالقان مرکز استان تخار به اتهام زنا بازداشت شده است. این منابع گفتند که نیروهای استخبارات گروه طالبان که از کابل به تخار رفته بودند او را از یک خانه از غرب شهر تالقان بازداشت کرده اند.

به گفته این منابع، هنگام بازداشت فرمانده گروه طالبان درگیری نیز رخ داده است. یک باشنده شهر تالقان گفت که حوالی ساعت ۱ شب درگیری کوتاه رخ داد، به گفته این منبع، یک راکت نیز شلیک شد.

روز یک‌شنبه، که قرار بود فرمانده امنیه گروه طالبان در یک کانفرانس خبری در مقر فرماندهی امنیه حاضر شود و در مورد دست آوردهای یک ماه گذشته پولیس طالبان صحبت کند، اما حضور نداشت.

یک منبع دیگر گفت که فرمانده امنیه طالبان اکنون در کابل است و تحت تعقب و پیگیری قرار دارد.

منابع گفتند که قاری حذیفه، فرمانده امنیه طالبان به چندین مورد تجاوز جنسی و زنا متهم است و از چندی به اینسو یک گروهی از کابل نیز برای بررسی پرونده او و اتهامات علیه او به تخار رفته بودند. قاری حذیفه متهم است که در روز عید قربان نیز به یک دخترجوان تجاوز جنسی کرده است.

این در حالیست که هفته پیش آمر صحت عامه گروه طالبان برای شهرستان دشت قلعه برای دومین بار به اتهام تجاوز جنسی از دفترکاراش بازداشت شد.

همچنان منابع معتبر گفتند که  آمر امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان برای شهرستان کلفگان استان تخار نیز به اتهام آزار و اذیت یک زن بازداشت شده اما پس از یک شب دوباره با پادرمیانی شماری از مسوولین محلی طالبان ار زندان آزاد شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا