اخبار افغانستان

رهبر گروه طالبان: جهاد در پاکستان حرام است

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: ملا هبت الله، رهبر گروه تروریستی طالبان به تازگی فرمانی صادر کرده و جهاد را در پاکستان حرام خوانده است.

تلویزیون افغانستان انترنیشنال به نقل از منابع خود نوشته که این فرمان طالبان به شکل مخفی صادر شده تا به واکنش‌ها و مخالفت‌های مردم افغانستان رو برو نشود. این فرمان رهبر طالبان پس از آن صادر شده که مقامات پاکستان گفتند شماری از شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند.

مقامات پاکستانی اما از گروه طالبان خواسته اند به منظور اینکه تحریک طالبان پاکستان و حامیان آن‌ها از جنگ در پاکستان دست بردارند باید این فرمان علنی شود.

آصف درانی نماینده پاکستان در امور افغانستان گفته است در ماه گذشته با امیر خان متقی و سراج الدین حقانی وزیر داخله گروه طالبان دیدارهای داشته و در این مورد صحبت کرده است.

منابع گفته اند، گروه طالبان فرمان رهبر خود را برای مقامات پاکستان رسانده اند تا نشان بدهند خاک افغانستان تهدیدی برای پاکستان نیست.

افغانستان انترنیشنال ادعا کرده که این خبر از سوی کسانی مربوط به ملا یعقوب وزیر دفاع گروه طالبان افشا شده است.

این در حالی‌ست که وزیر دفاع گروه طالبان چند روز پیش اعلام کرد که هر کسی که به نیت جهاد به بیرون از افغانستان می‌رود، جنگ او جهاد نیست.

ملا یعقوب گفته بود امیر مجاهدین باید تصمیم بگیرد که جنگیدن در بیرون از کشور جهاد است یا خیر.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که روابط بسیار تنگاتنگی میان گروه طالبان افغانستان و تحریک طالبان پاکستانی وجود دارد.

چند روز پیش مقامات ارشد پاکستان گفتند که این کشور برای امنیت خود به لانه‌های تروریسم در خاک افغانستان حمله خواهد کرد.

پاکستان، پس از پیروزی طالبان بر افغانستان شاهد افزایش بی سابقه حملات تروریستی بوده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا