اخبار افغانستان

طالبان 19 تن را در پنجشیر و کاپیسا بازداشت کردند

سیمرغ، پنجشیر: براساس گزارش منابع محلی، گروه طالبان 19  تن را دراستان‌های کاپیسا و پنجشیر بازداشت کردند.

منابع محلی امروز سه شنبه 27 جدی/ دی، به سیمرغ، گفته‌اند که استخبارات طالبان 15 تن را به اتهام هم‌کاری با جبهه مقاومت ملی از روستاهای فراج وآب‌دره شهرستان عنابه و 4 تن را در محفل عروسی در شهرستان حصه اول کاپیسا بازداشت کردند.

به گفته‌ منابع، بازداشت شدگان شامل کهن سالان، اطفال و نوجوانان می‌باشند که بیشتر آن‌ها از نزدیکان اعضای جبهه مقاومت ملی هستند.

یک منبع به خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌است که استخبارات گروه طالبان از نزد برخی بازداشت شدگان در استان پنجشیر اسلحه خواسته‌اند و آن‌ها را تا آوردن سلاح زندانی کردند.

در همین حال، منابع گفته اند  که گروه طالبان شب گذشته به یک محفل عروسی در روستایی لطیف خیل شهرستان حصه اول کوهستان یورش برده و چهار تن را بازداشت کردند که بازداشت شده‌ها شامل داماد، پدر عروس، پدر داماد و برادر عروس بودند. هم‌چنان منابع تصریح کرده‌است که پدر عروس و داماد را 300 هزار افغانی جریمه کردند.

گفته می‌شود، هفته گذشته استخبارات این گروه 6 تن را به اتهام هم‌کاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت کردند.

گفتنی‌است که گروه طالبان طی بیش از یک‌سال حاکمیت شان، صد‌‌ها تن را به اتهام هم‌کاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی کردند.

سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا