اخبار افغانستان

گرمای بی سابقه هزاران تن را در جاپان راهی بیمارستان کرد

سمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت، مقام های جاپان امروز (چهارشنبه،۴ تیر) اعلان کردند، در هفته گذشته ۱۰ تن در اثر گرمای شدید در این کشور جان باخته و ۹ هزار تن دیگر راهی بیمارستان‌ها شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

خبرگزاری «کیودو» امروز اعلان کرده است که بیمارن به دلیل گرما در بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل یک هزار بیشتر شده و هر روز در حال افزایش است.

درجه گرما در مناطق مختلف این کشور تا ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

خبرگزاری «کیودو»  افزوده که ۵۶ درصد که به بیمارستان‌ها منتقل شده اند محاسن سفیدان و افراد ضعیف هستند.

سازمان هواشناسی جاپان نیز اعلان کرده گرمای شدید و هوای آفتابی تا آخر هفته پیش رو ادامه خواهد داشت و موج گرمای پرفشار قرار است در منطقه باقی بماند.

در گذشته نیز جاپان هوای گرم و حادثات شدید مانند سیلاب‌های مدهش را شاهد بوده که برای مردم این کشور خسارات هنگفت مالی و تلفات جانی را در پی داشته است.

این در حالی است که سازمان‌های بین المللی هواشناسی نیز از افزایش گرمای شدید در بیشتر نقاط جهان در سال روان هشدار داده اند.

در همین حال روز گذشته نیز شماری از مناطق و جنگلات یونان در آتش سوختند و همچنان  گرمای شدید  به بیش از ۴۴ درجه سانتی گراد رسیده است.

نخست وزیر این کشور اعلان کرده که احتمالا کشورش روز های سختی راناشی از آتش جنگلات پیش رو خواهد داشت. و از مردم خواست مناطق که آتش سوزی ادامه دارد را ترک کنند.

پیش از این نیز کشور های هند و پاکستان گواه گرمای شدید بودند که منجر به جان باختن شماری از مردم نیز شده است.

کارشناسان محیط زیست می‌گویند،  ازدیاد گاز های گل خانه‌ای باعث آب شدن یخ های قطب ها شده که این منجر به  افزایش گرما بی سابقه در جهان خواهد شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا