رویدادهای فرهنگی

عمليات برای ادبیات؛ شعرخوانی فاطمه موسوی ایرانی در دفتر بنیاد شهید مسعود-مشهد

دفتر بیناد شهید احمدشاه مسعود در مشهد، برنامه‌ای را زیرعنوان«عملیات برای ادبیات» برگزار کرده بود که در این برنامه، دکتر فاطمه موسوی مهمان ویژه بود.
این برنامه روزپنج‌شنبه( ۳۲قوس/آذر) در دفتر بیناد شهید احمدشاه مسعود با اشتراک شماری کثیری از شهروندان خراسان/افغانستان مقیم ایران، شعرا، فرهنگیان و دانشجویان برگزارشد.
دکتر شمس الحق آریان‌فر رئیس بنیاد احمدشاه مسعود نخستین سخنران برنامه بود و او ضمن خوش‌آمدید گویی مهمانان و قدردانی از خانم موسوی گفت که ادبیات و شعر مقاومت، وجه مشترک ملت‌های فارسی زبان است.
سپس خانم فاطمه موسوی، شاعر ایرانی شعرهایش را با موضوعیت مردم افغانستان، مقاومت علیه گروه طالبان، شهدای جبهه مقاومت و هم‌چنان در وصف احمدشاه مسعود قهرمان ملی، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی،‌ و نسل‌کشی هزاره‌ها شعر خوانی کرد.
در برنامه عملیات برای ادبیات، شاعران افغانستانی مقیم مهشد شعرهای میهنی و مقاومتی شان را به حاضرین به خوانش گرفتند.
این محفل، به منظور قدردانی از دکتر سيده فاطمه موسوی شاعر ایرانی بخاطر حسن نیت و احساس نیکش نسبت به مردم افغانستان و شعرهایی که به مردم این سر زمین سروده است، بر گزار شده بود.
خانم موسوی در بخشی از سخنانش گفت که اثری را با محتوای شعرهای مقاومتی و با الهام از حرف احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان که گفته بود« عملیات ما برای ادبیات است…»،«عملیات برای ادبیات» نام گذاری کرده که اکنون زیر چاپ رفته است.
جمهوريِ غزل، ماهِ مِي، جماران، وطن خاتون، دالْپَري، كتاب حاج قاسم فرزند روح الله، شارع الرّسول و شرابْسالِگي از مجموعه های شعری او هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا