اخبار افغانستان

طالبان کلنیک هلال احمر و بنیاد امداد امام خمینی را در نیمروز بستند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: طالبان پس از اینکه کمیته امداد امام خمینی در کابل بلخ و هرات را بستند، به تازگی فعالیت شعبه چهارم بنیاد امام خمینی در نیمروز و کلنیک هلال احمر مربوط به ایران را نیز متوقف کردند.

منابع گفتند طالبان صبح روز (شنبه، ۱۴ اسد) فعالیت کمیته امداد امام خمینی و کلینیک هلال احمر مربوط به جمهوری اسلامی ایران را در استان نیمروز متوقف کردند.

کمیته امداد امام خمینی در کشور سابقه طولانی دارد که در بخش‌های مختلف به نیازمندان کمک رسانی می کردند، دفاتر این بنیاد در کابل، بلخ، هرات و نیمروز فعال بود که در نتیجه تصمیم طالبان چند روز پیش مسدود شد.

در پی مسدود شدن کمیته امداد امام خمینی در کابل، هرات و بلخ؛ طالبان در یک نامه‎ای از این کمیته به نام «اعمال منفور» یاد کرده و گفتند که در دفاتر این نهاد عکس خمینی و پرچم ایران به جای پرچم این گروه نصب شده است.

کمیته امداد امام خمینی در بخش‌های آموزش فنی و حرفوی کارآفرینی و کمک برای نیازمندان در افغانستان همکاری می‌کرد.

طالبان پس از تسلط شان بر افغانستان تا کنون فعالیت‌های دفاتر خارجی مانند تیکا مربوط کشور ترکیه سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد giz آلمان و موسسه Acted کانادا را متوقف ساخته اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا