اخبار افغانستان

سازمان ملل: فشارها به طالبان ادامه یابد

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: پس از آنکه طالبان محدودیت‌های بیشتری را بر زنان در افغانستان اعمال کردند و روند محدود ساختن حقوق زنان در این کشور ادامه پیدا کرده، لئوناردوگارنیر، مشاور ویژه سازمان ملل متحد گفته است فشارها بالای طالبان حیاتی بوده و باید حفظ شود.

مشاور سازمان ملل متحد در نشستی که با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت فشارهای سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بر طالبان یک امر حیاتی است تا طالبان متقاعد شوند که دختران در افغانستان به حقوق اساسی شان که همانا تحصیل و کار است برسند.

او اضافه کرد امروز افراط‌گرایی در جهان رخنه کرده و اکثریت کشورهای جهان در برابر افراط‌گرایی مصئون نیستند. به گفته او ما نباید کشورهای مانند افغانستان را به باد فراموشی بسپاریم و سازمان ملل باید مراقب افراط‌گرایی در منطقه باشد.

همزمان با این استفانیا جیانینی، دستیار مدیرکل سازمان یونسکو در ارتباط به محدود سازی بیشتر آموزش دختران در افغانستان گفت این سازمان از نزدیک وضعیت آموزش دختران را نظارت خواهد کرد و نقش خود را در حمایت از آموزش ایفا می‌کند.

وی در اظهارات خود همچنان گفت که یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد و بخش‌های علمی فرهنگی و آموزشی مربوط به این سازمان در ۲۰ استان افغانستان در حال کار است تا زمینه آموزش را برای ۴۰ هزار دانش آموزش در این کشور مهیا سازد.

جیانینی همچنان اضافه کرد خدماتی را که این سازمان‌های بین المللی برای مردم افغانستان ارایه خواهند کرد، ۶۰ درصد دختران از آن مستفید خواهند شد.

او همچنان تصریح کرده است که سازمان ملل متحد در حال گردآوری منابع است تا راه‌های بیشتری را برای دسترسی قشر محروم از آموزش در افغانستان پیدا کند.

گروه طالبان از ابتدای شکل گیری شان مخالف آموزش دختران در افغانستان بوده و پس از دوبار قدرت گرفتن در این کشور زنان را از تحصیل و کار منع کرده اند.

با وجود اینکه سازمان ملل متحد، کشورهای جهان و سازمان‌های حمایت کننده حقوق زنان از گروه طالبان خواسته اند که ممنوعیت آموزش بر دختران و زنان در این کشور را پایان بدهند اما طالبان هیچ گاهی بر این خواسته‌های جهانی توجه‌ی نکرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا