اخبار افغانستان

پیشنهاد وزیر پیشین معارف کشور: دختران به جای مکاتب در مساجد و مدارس آموزش ببینند

رنگینه حمیدی وزیر معارف پیشین با پیشنهاد استفاده از مدارس مذهبی و مساجد به عنوان جایگزین مکتب، از مردم خواست تا بجای مکتب در شرایط کنونی، به مدرسه و مسجد فکرکنند و«به دنبال فرصت‌های بومی برای ادامه آموزش دختران باشند.»
رنگینه حمیدی از این‌که امریکا و دیگر کشورها با گروه طالبان همکاری نمی‌کنند، ابراز نارضایتی کرده و گفته است که «چه دنیا گروه طالبان را به رسمیت بشناسد یا نه، برای نزدیک به ۴۰ میلیون شهروند این کشور که حداقل نیمی از آنها زن و دختر هستند، [گروه طالبان] یک واقعیت است. این برای من دردناک است که حتی پس از دو سال، جامعه بین‌الملل نمی‌داند که چگونه با گروه طالبان برخورد کند.»
خانم حمیدی تاکید کرد که خراسان‌افغانستان بودجه لازم را برای سرمایه‌گذاری در مکاتب ندارد اما به گفته او در شعاع ۲ کیلومتری یک مسجد وجود دارد که مکان‌های آموزشی به شمار می‌روند.
روزنامه گاردین روز چهارشنبه این سخنان او را در گزارشی بازتاب داده که چندی پیش در یک گردهمایی سازمان ملل درباره آموزش دختران، در شهر استانبول ترکیه ابراز شده بود.
رنگینه حمیدی در دوران وزارتش نیز میخواست مکاتب ابتدایی را در کشور لغو و بجای آن کودکان مسجد و مدرسه بروند. او این طرح خود را “تغییر مهم و بزرگ” دانسته و گفته بود که این کار نیاز به یک برنامه عاقلانه و اجرای تدریجی و گام به گام دارد.
خانم حمیدی گفته بود که ساختار این وزارتخانه را تغییر می‌دهیم تا اسلام جایگاه محوری را در سیستم تعلیم و تربیه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا