اخبار افغانستان

دو سالگی مقاومت در برابر طالبان؛ دکتر آریانفر: روایت مقاومت پیروز است

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: بنیاد شهید احمد شاه مسعود در مشهد نشستی را زیر عنوان “چالش‌ها و فرصت‌ها فرا راه مقاومت” با حضور دانشجویان، فعالین فرهنگی، نظامی و سیاسی برگزار کرده است.

دکتر شمس الحق آریانفر، ریس بنیاد شهید احمد مسعود، در مورد دست آوردهای دو سال جبهه مقاومت گفته که ایستادگی و جان فشانی، مقاومتگران باعث شده تا دنیا گروه طالبان را به رسمیت نشناسد. آقای آریانفر همچنان گفته که در نتیجه مقاومت و ایستادگی این جوانان بود که روایت گروه طالبان در داخل کشور و بیرون از کشور زمین گیر شد و جبهه مقاومت توانست در انسجام نیروهای و تقویت روایت خود موفق شود. او دست آوردهای جبهه مقاومت را در دو سال گذشته قابل دید و ستایش برانگیز خوانده است.

ریس بنیاد شهید احمدشاه مسعود، همچنان گفت که روایت دینی گروه طالبان نیز به شکست روبرو شده و هیچ یکی از کشورهای اسلامی این گروه را به رسمیت نشناختند و نیت شوم آنان را در استفاده قومی از دین دانسته اند.

آقای آریانفر نیز از کشورهای غربی به خصوص امریکا انتقاد کرده که به ارزشهای که خودشان تبلیغ می‌کنند، باورمند نیستند و با گروه تروریستی طالبان که تمامی حقوق اولیه انسان‌ها را باورندارند، همکاری می‌کنند.

دکتر آریانفر همچنان از انتقال گروه‌های تروریستی به شمال کشور نگرانی کرده و افزوده که طالبان عملن کشور را وارد یک بحران خطرناک می‎‌سازند.

مسعود رحمانی، از نظامین پیشین افغانستان در مورد شکل گیری مقاومت دوم صحبت کرد و گفت که به خواست عام مردم افغانستان این مقاومت دو سال پیش‌تر شکل گرفت که اکنون دامنه‌های آن به تمامی افغانستان گسترش یافته است. آقای رحمانی گفت صدها چریک در کوه‌ها و شهرهای کشور کمر همت و مبارزه را علیه طالبان بسته اند و خواب‌های این تروریستان را خراب کرده اند. او افزود که جبهه مقاومت با حملات که در دو سال اخیر انجام داده، ضرب سخت به گروه طالب وارد کرده است.

آقای رحمانی گفت با وجودی که گروه طالبان پول‌های استخبارات منطقه را در اختیار دارد، اما جبهه مقاومت با حمایت مردمی توانست که به پیروزی های خوب نایل آید.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا