اخبار افغانستان

شورای علمای جبهه مقاومت:موجودیت احزاب ضرورت دینی و سیاسی است

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی در واکنش به ممنوعیت کامل فعالیت احزاب سیاسی از سوی طالبان گفته است: «شگفت‌آور است که گروه طالبان این ممنوعیت را برچسپ شرعی داده‌اند».

شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی با نشر اعلامیه‌ای موجودیت و حضور احزاب و جریان‌های سیاسی را در یک جامعه یک ضرورت می‌پندارد و می‌گوید: «موجودیت و فعالیت احزاب و جمعیت‌های اسلامی در یک کشور مسلمان هیچ‌گونه تضاد یا مخالفتی با احکام اسلامی ندارد، ده‌ها دلیل راجع برای تأیید این ادعا وجود دارد.»

این شورا افزوده است: «مسلماً در ورای این تصمیم ناشیگری، چهرۀ وحشتناک استبداد دینی که زشت ترین استبداد تاریخ است در کمین به سر میبرد، تا مردم را تکفیر کنند و با چماق دین پاک بر فرق آنان بکوبند، با طناب شرع شریف دست و پای مخالفان را ببندند و به زندان سوق دهند، با شلاق اسلام عزیز هر که را بخواهند شکنجه کنند و با ابزار دین خدا، وجدان عمومی جامعه را بی باور، مکدر و زخمی بسازند».

شورای علمای جبهه مقاومت ملی اظهار کرده که احزاب سیاسی موجودیت احزاب اسلامی از ضرورت های دینی و سیاسی است این احزاب می‌توانند به صورت کتله های فشرده در برابر استبداد اعتراض آگاهانه و مستدل داشته باشند.

شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی این اقدام گروه طالبان را به شدت تقبیح کرده و ممنوعیت فعالیت احزاب و جمعیت‌های اسلامی را به معنای فربه شدن استبداد می‌پندارد. این شورا می‌افزاید مقاومت و ایستادگی مردم کشور علیه گروه طالبان ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا