اخبار افغانستان

طالبان در کابل، خانه‌به‌خانه در جستجوی پنجشیری‌ها

پنجشیر نیوز،کابل: نیروهای طالبان در دو روز گذشته باشندگان ولایت پنجشیر را در شهر کابل به اهداف نظامی خود بدل کرده، خانه‌به‌خانه در جستجوی مردم این ولایت اند.

منابع امروز یکشنبه 29 جوزا/خرداد به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] می‌گویند که نیروهای طالبان از صبح روز شنبه 28جوزا/خرداد جستجوی خانه‌به‌خانه را در شهر کابل آغاز کرده اند و تنها باشندگان ولایت پنجشیر هدف آنان قرار دارند. به گفته منابع تا کنون 150 باشنده ولایت پنجشیر از شهر کابل باز داشت و به زندان طالبان منتقل شده‌اند.

جستجوهای خانه‌به‌خانه  از حوزه خیر خانه شهر کابل جای که اکثریت مردم پنجشیر سکونت دارند، آغاز شده و تا کنون هم این روند دوام دارد.

مسوولین طالبان در کابل اما باز رسی خانه‌به‌خانه در خیر خانه شهر کابل را گردآوری سلاح عنوان می‌کنند، اما منابع مردمی می‌گویند طالبان در جتسجوی جوانان پنجشیر اند.

عملیات طالبان در برابر مردم پنجشیر پس از سقوط یک چرخبال این گروه و اسارت 5 تن از افراد شان به دست نیروهای جبهه مقاومت ملی، تشدید شده است. یک باشنده ولایت پنجشیر می‌گوید صدها نیروی تازه نفس طالبان از زمین و هوا در ولایت پنجشیر نیز به مواضع نیروهای مقاومت ملی یورش برده اند، درگیری‌ها میان دو طرف جریان دارد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا