اخبار افغانستان

ریس کمیته خارجی سنای امریکا: پول مالیه دهندگان امریکا بر جیب گروه طالبان می‌رود

سیمرغ به نقل از خبرگزرای مقاومت: مایکل مکال ریس کمیته خارجی سنای امریکا پس از نشر گزارش سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا برای باسازی افغانستان که در آن امده است، کمک‌های امریکا به جیب طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر می‌رود.

مک کال در نشست خود خاطرنشان کرده اند که روند کمک رسانی امریکا برای افغانستان باید شفاف سازی شود تا  دست طالبان کوتا گردد.

مایکل مکال با نشر بیانیه روز چهارشنبه، 17 اسد گفته است که بحران انسانی پس از عقب نشینی دولت بایدن از افغانستان هر روز در حال بدتر شدن است.

او در بیانیه خود افزوده که پول امریکا باعث رشد گروه‌های تروریستی ماننده طالب و القاعده شده در حالی که مردم افغانستان کم‌ترین سود را از این کمک‌ها برده اند و گروه طالبان با تقویت یافتن از این کمک ها حقوق اقلیت های قومی را نقض کرده و هر انچه دل شان می‌خواهد انجام می‌دهند و جنایت می‌افرینند.

رییس کمیته خارجی سنای امریکا با اشاره به گزارش سیگار افزوده است که مردم افغانستان نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند، اما این کمک‌ها باید با شفافیت کامل برای مردم افغانستان فرستاده شود.

او تاکید کرد که مجلس نمایندگان امریکا از نهاد (USAID خواسته اند تا برنامه های که  برای افغانستان دارد را وضاحت بدهد اما این نهاد نیز تا به حال هیچ پاسخی ارایه نکرده است

این‌ در حالی‌ست که چند پیش سیگار در گزارش خود گفته بود که پس از تسلط طالبان در افغانستان دولت امریکا 2.35 میلیارد دالر برای افغانستان کمک کرده اما این کمک ها تا هنوز شفاف سازی نشده است.

سیگار در گزارش خود تصریح کرده که طالبان از کمک های امریکا و جهان بیشترین سود را برده اند.

پیش از این نیز چندین نهاد از مداخله گروه طالبان در کمک های جهان گزارش های را به نشر رسانده و گفته اند که بیشترین کمک های جهان برای مردم افغانستان صورت گرفته است  اما گروه طالبان در مناطق مختلف این کشور  کمک ها را برای افراد نزدیک به خود توضیح کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا