اخبار افغانستان

سخنرانی محترم احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در همایش بین المللی کپنهاگ برای دموکراسی

 26 ثور/ارديبهشت 1402
محترم احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی و علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه، به تاریخ 15 ماه می 2023 در «همایش بین المللی کپنهاگ برای دموکراسی» سخنرانی کردند.
رهبر جبهه مقاومت ملی در سخنرانی خویش به وضعیت ناگوار مردم افغانستان که تمام حقوق انسانی و آزادی‌های خویش را در حاکمیت طالبان از دست داده اند، به گونه‌ی همه جانبه پرداخت. محترم احمدمسعود، در آغاز سخنرانی خویش خطاب به اشتراک کننده‌گان گفتند: من این‌جا هستم تا از مشکلات افغانستان برای‌تان بگویم. از جهان آزاد می‌خواهم که برای تحقق دموکراسی، آزادی و رعایت حقوق بشر در افغانستان در کنار ما بیاستند.
رهبر جبهه مقاومت ملی از وضعیت ناگوار بانوان کشور که در حاکمیت طالبان تمام حقوق شان را از دست داده و کرامت انسانی شان پای‌مال گردیده است، نیز یادآوری کرد. محترم احمدمسعود، هم‌چنان از رشد و گسترش سازمان‌ها و شبکه‌های تروریستی در افغانستان یاد کردند. ایشان در بخشی از صحبت‌های خود فرمودند: طالبان افغانستان را به لانه‌ی امن تروریستان مبدل کرده اند. هزاران تروریست به افغانستان سرازیر شده اند که تهدید جدی به مردم افغانستان، منطقه و جهان محسوب می‌گردد. رهبر معظم جبهه‌ی مقاومت اظهار داشتند که همین اکنون 21 گروه تروریستی منطقوی و بین المللی در افغانستان آزادانه فعالیت دارند.
همایش بین المللی کپنهاگ به تاریخ 15 ماه می 2023 که در شهر کپنهاگ، پایتخت کشورهای شاهی دنمارک به کار خویش آغاز کرد، قرار است به تاریخ 16 ماه می نیز دوام یابد. این همایش از جانب «بنیاد اتحاد دموکراسی‌ها» برگزار گردیده است. در روز اول این همایش علاوه بر رهبر جبهه مقاومت ملی که به نماینده‌گی از افغاستان صحبت می‌کرد، ولادیمیرزلنسکی، رییس جمهور اوکرایین، نانسی پلوسی، رییس سابق مجلس نماینده‌گان امریکا، لیزتراس، نخست وزیر سابق انگلستان، مسیح‌علی‌نژاد، فعال حقوق زن ایرانی و تعداد دیگری از رهبران سیاسی و فعالین حقوق بشر سخنرانی کردند.
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا