اخبار افغانستان

گروه طالبان ۵ تن را به اتهام عضویت در جبهه مقاومت در پکتیا بازداشت کرد

منابع محلی از پکتیا می‌گویند که گروه طالبان چهار فعال مدنی و یک نظامی پیشین را در شهر گردیز، مرکز استان پکتیا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده است.
منابع می‌گویند گروه طالبان این افراد را به اتهام عضویت در جبهه مقاومت ملی بازداشت کرده‌ است.نزدیکان بازداشت شدگان روز چهارشنبه (۱۲ ثور/اردیبهشت) به رسانه‌ها گفتند که گروه طالبان این پنج نفر را در دو هفته اخیر در روزهای ۳۰ و ۳۱ حمل بازداشت کرده است.
برپایه اظهارات منابع، چهار تن از افراد بازداشت شده از سوی گروه طالبان به تازگی از ایران به خراسان‌افغانستان باز گشته بودند.
منابع همچنین گفتند که این افراد به دلیل فقر و بیکاری به ایران مهاجر شده بودند و پس از مشکلات در آن کشور دوباره به خراسان‌افغانستان بازگشتند.
طبق اظهارات منابع، همایون نادری، حکم خان گردیزی، نور محمد یار، ظاهر جان فعالان مدنی و نقیب‌الله گردیزی نظامی پیشین از دو هفته به اینسو در بند گروه طالبان بسر می‌برند و از سرنوشت آنان خبری نیست.
افراد بازداشت شده از قوم تاجیک هستند.
گروه طالبان پس از به قدرت‌ رسیدن دوباره بر کشور، بارها نظامیان پیشین و کارمندان دولت پیشین را بازداشت کرده و به‌طور پیوسته دستگیری و آزار آنان را رد کرده و بر عفو عمومی نیروهای سابق ارتش تاکید کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا