اخبار افغانستان

ده‌ها پناهجو به شمول شهروندان افغانستان در آب‌های یونان غرق شدند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در آب‌های یونان صدها تن به شمول شهروندان افغانستان غرق شده اند.
سفارت افغانستان در ایتالیا روزگذشته، 29 جوزا/خرداد، اعلان کرد که در پی غرق شدن قایق پناهجویان روز چهارشنبه گذشته در سواحل یونان شماری از شهروندان افغانستان نیز جان های شان را از دست داده اند.
سفارت افغانستان در ایتالیا شمار پناهجویان غرق شده را 78 نفر اعلان کرده اما مقام های یونانی از غرق شدن صد ها تن خبر داده اند.
سفارت افغانستان در اعلامیه‌ی خود از اینکه دولت یونان اعزای عمومی اعلان کرده و همچنان کارزارهای انتخاباتی خود

را برای مدتی توقف داده اند ابراز تشکر و سپاس گذاری کرده است.
در اعلامیه‌ی این سفارت، خطاب به شهروندان افغانستان گفته شده که نباید بالای قاچاق چیان انسان اعتماد کنند و به راه‌های پرخم پیچ بروند و جان خود را به خطر بیندازند.
مقام‌های یونانی به رسانه‌ها گفته اند یک قایق ماهی گیری که در جریان هفته گذشته در سواحل این کشور دچار سانحه و غرق گردید که 750 سرنشین داشته که بیشترین آن‌ها از کشورهای افغانستان، سوریه و مصر بوده اند.
مقامات یونانی همچنان اضافه کرده اند، ده‌ها تن پناهجو از آب بیرون کشیده شده و صدها تن دیگر تا هنوز ناپدید اند که تلاش ها برای پیدا شدن اجساد شان ادامه دارد.
همزمان با این پاکستان بخاطر غرق شدن شهروندانش در این حادثه اعزای عمومی اعلان کرده است.
پس از تسلط طالبان  بر افغانستان به اساس گزارش‌های کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد 1 میلیون600 هزار شهروند این کشور به کشورهای همسایه و کشورهای دور مهاجر شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا