اخبار افغانستان

بهرامی: اختلافات درونی میان طلبان وجود دارد

سیمرغ، کابل: محمد رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان در رشته تویتی گفته است؛ انتقاد اخیر سراج الدین حقانی از شیوه حکومت‌داری طالبان نشان دهنده جنگ قدرت و اختلافات درونی رهبری طالبان است.

بهرامی امروز دوشنبه، 24 دلو/بهمن در رشته تویتی نگاشته است؛ به نظر می‌رسد علنی کردن انتقاد با هدف بازدارندگی در برابر تمایل رهبر طالبان با توسعه نفوذ در همه شيوُن خصوصا حکم اخیر طالبان مرتبط با وزرت امر به معروف معروف و قوانین اعمال شده دیگر رهبر طالبان باعث اختلافات در میان رهبری این گروه شده است.

انحصار قدرت، بسته شدن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه ها به روی دختران، منع کار زنان از سوی رهبری طالبان انتقادهای داخلی و بیرونی را بر انگیخته است که باعث اختلاف در میان رهبری طالبان شده و انها علنا از رهبری شان انتقاد کرده اند.

اخیرا وزیر داخله گروه طالبان از رهبری این گروه انتقاد کرده است او در سخنرانی خود گفته است که تحمیل دیدگاه خود بر دیگران و انحصار قدرت به سود انان نیست، او تاکید کرده است که شرایط فعلی قابل تحمل نیست.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا