اخبار افغانستان

مامور سابق سیا در پاکستان: گروه طالبان با دیگر گروه‌های تروریستی به ویژه القاعده، روابط نزدیک دارند

سارا ادمز مامور پیشین سیاه در پاکستان، در گفتگو با یکی از رسانه‌ها گفته است که گروه طالبان با دیگر گروه‌های تروریستی، به ویژه القاعده روابط نزدیک دارد.
او می‌گوید که تروریست‌ها می‌خواهند خراسان‌افغانستان را به پایگاه اصلی شان تبدیل کنند و از اینجا به دیگر کشورها حمله نمایند. ادمزگفت در حال حاضر القاعده حدود ۲۰ هزار جنگجوی تروریست در خراسان‌افغانستان دارد و در هر ماه ده‌ها تروریست در این کشور سرازیر می‌شود.
او گفت که این تروریست‌ها از کشورهای لیبیا، مصر، یمن، سوریه، ایران و پاکستان وارد خراسان‌افغانستان می‌شوند.
سارا ادمز گفت که در حال حاضر القاعده ۲۵ مرکز آموزشی در خراسان‌افغانستان دارد و تنها ۶ مرکز آموزشی انتحاری در این کشور دارد که در جنوب، شمال و شرق افغانستان موقعیت دارند.
این مامور سابق سیا گفت که سیف العدل رهبر فعلی داعش صد در صد در یکی از ولایات جنوب افغانستان است و در حمایت گروه طالبان به سر می‌برد.
او گفت:”نمی‌خواهم نام استانی که سیف العدل آنجا به سر می‌برد را بگویم، فقط همین‌قدر می‌توانم بگویم که عدل در استانی به سر می‌برد که از نظر  تاریخی سال‌هاست که در آن حکومت می‌کنند.
او هم‌چنان در این گفتگو فاش ساخت که فرزندان آسامه بن لادن زنده هستند و سال گذشته حمزه بن لادن فرزند اسامه، به دیدار برادرش که در فاریاب خراسان‌افعانستان زندگی می‌کرد، رفته بود.
پیش از این نیز کشورهای منطقه نگرانی شان را نسبت به حضور گروه تروریستی تحت حمایت گروه طالبان در خراسان‌افعانستان ابراز کرده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا