اخبار افغانستان

حنیف اتمر به جابجایی وزیرستانی‌ها در شمال واکنش نشان داد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: حنیف اتمر وزیر خارجه حکومت سابق افغانستان گفته است که جابجایی تروریستان خارجی توسط طالبان در کشور به صلح کمک نمی‌کند.

حنیف اتمر، امروز (سه‌شنبه، ۲۰ سرطان/ تیر) در رشته تویتی نگرانی خود را در رابطه گفته های سخنگوی گروه طالبان و نماینده ویژه حکومت پاکستان در امور افغانستان ابراز داشته و گفته است که جابجایی تروریستان در کشور به نا امنی و طولانی شدن جنگ در افغانستان می افزاید.

اتمر گفته است که انتقال فشار پاکستان برای انتقال و جابجایی تروریستان را در بخش های مختلف کشور به شدت محکوم می‌کنیم.

ذبیح الله مجاهد سخن‌گویی ارشد گروه طالبان تایید کرد که روند انتقال و جابجایی مهاجرین وزیرستانی به شمال کشور صورت گرفته و آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نیز از این تصمیم طالبان استقبال کرد.

او افزوده است: طالبان باید بدانند که آوردن تروریست‌ها به خاک افغانستان و روند محروم‌سازی مردم مظلوم ما از زمین و جایداد شان به‌صورت فراقانونی و با استفاده از زور و خشونت باعث صلح و ثبات نخواهد شد؛ نه برای افغانستان و نه هم برای منطقه.

وزیر خارجه‌ی حکومت پیشین افغانستان به کشورهای منطقه نیز هشدار داده و گفته است که انتقال شبکه‌های تروریستی که در تروریسم فرامرزی تخصص دارند، ارمغان خوبی برای‌شان نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا