اخبار افغانستان

جبهه مقاومت ملی: سلطه طالبان بر افغانستان باعث افزایش حملات تروریستی در کشورهای همسایه شده است


سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: یک روز پس از حمله تروریستی به حرم شاه چراغ استان شیراز ایران جبهه مقاومت ملی گفته است که ادامه رژیم گروه طالبان در افغانستان باعث رشد تروریسم در کشورهای منطقه شده است.

جبهه مقاومت ملی امروز (دوشنبه، ۲۳ اسد) با نشر اعلامیه‌ی با خانواده قربانیان این حادثه، شام دیروز در حرم شاه چراغ ابراز همدردی کرده است.

جبهه‌ی مقاومت ملی حمله تروریستی اخیر به حرم شاه چراغ را به شدت محکوم کرده  و آن را ایجاد نفاق مذهبی و تفرقه میان مسلمانان خوانده است که از سوی دشمنان اسلام و گروه‌های مزدور و تکفیریِ تروریستی صورت می‌گیرد.

این جبهه با اشاره به میزبانی ایران از مهاجرین افغانستانی گفته است: « کشور دوست، مسلمان و برادر ایران برای چندین دهه میزبان میلیون‌ها مهاجر افغانستان بوده که یکی از عوامل عمده مهاجرت‌ میلیونی مردم ما نیز موجودیت و فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری در کشور عزیز ما افغانستان بوده است.»

جبهه مقاومت ملی سلطه‌ی گروه طالبان در افغانستان را باعث افزایش چنین حملات تروریستی دانسته و گفته است که گروه‌های تروریستی هم‌فکر این گروه از مناطق دیگر منطقه و جهان به افغانستان آمده و توسط گروه طالبان برای آن‌ها پایگاه‌های امن برای سربازگیری و طرح‌ریزی حملات تروریستی در کشورهای منطقه فراهم شده است.

در دو سال اخیر این دومین‌بار است که در حرم شاه‌چراغ استان شیراز ایران حمله تروریستی صورت می‌گیرد.

در همین حال پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان حملات مرگ‌بار تروریستی در پاکستان نیز افزایش یافته است که مقامات این کشور گفته اند تروریستان از افغانستان تحت کنترول طالبان برنامه های ضد پاکستان را طرح ریزی می‌کنند.

جبهه مقاومت ملی در مورد نقش کشورهای منطقه در مسأله افغانستان و جلوگیری از پناهگاه‌های امن گروه‌های تروریستی در این کشور گفته است: « ما معتقدیم که همکاری نزدیک کشورهای همسایه افغانستان در مبارزه با تروریزم و حمایت از تشکیل یک دولت قانونی و نماینده واقعی مردم، موثرترین راه‌کار برای جلوگیری از رشد تروریزم و رهایی مردمان ما از شر این هیولای ویرانگر است.»

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا