اخبار افغانستان

جنبش زنان برای صلح: افغانستان لانه‌ی امن ترویستان بین‌المللی شده است

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: شماری از زنان تحت نام جنبش زنان برای صلح و آزادی افغانستان می‌گویند، طالبان سبب شده اند که افغانستان تبدیل به لانه امن تروریستان بین المللی شود.
ابن جنبش با نشر اعلامیه امروزدوشنبه،22 جوزا/ خرداد گفتند، طالبان پس از تسلط در افغانستان رابطه تنگاتنگ را به شبکه های تروریستی بر قرارکرده و افغانستان را برای آن‌ها لانه امن ساخته و مردم این کشور را به گروگان گرفته اند.
در این اعلامیه آمده است که گروه طالبان مانند دهه 90 زنان را از تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حذف کرده و همچنان به سرکوب اقلیت‌های قومی در این کشور پرداخته و جامعه را به رکود مطلق سوق داده اند. پیشتر شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرد که طالبان به سیاست پشتون محور دور گذشته خود برگشته اند.
در اعلامیه‌ای این جنبش آمده است طالبان مرتکب جنایت جنگی و بشری در افغانستان شده که گزارش های اخیر عفو بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این را به خوبی ثابت می‌سازد.
این جنبش از وضعیت بد اقتصادی و سیاسی افغانستان ابراز نگرانی کرده و از سازمان ملل متحد و کشور های جهان، جامعه جهانی و حامیان دموکراسی خواسته است که بر وضعیت فعلی این کشور نظارت کنند و همچنان تحریم های بیشتری را بالای طالبان وضع کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا