اخبار افغانستان

افزایش حملات تروریستی در پاکستان؛ ۱۲ تن در چند رویداد کشته شدند

سیمرغ به نقل از خبرگزاری مقاومت: در دو انفجار و چهار حمله مسلحانه در یک هفته اخیر در ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختون‌خواه پاکستان، ۱۲ تن به‌شمول غیر نظامیان، کشته شده‌اند.

روزنامه دان پاکستان در تازه‌ترین مورد گزارش داده است که در یک حمله انتحاری در وزیرستان‌شمالی یک زن و شوهرش کشته شده‌اند.

: این روزنامه در مطلب خود نگاشته است که روز (دوشنبه، ۱۶ اسد) یک مهاجم انتحاری، موتر مملو از مواد انفجاری را در نزدیک موتر نیروهای پاکستانی در وزیرستان شمالی منفجر ساخت که در پی آن، یک زن و شوهرش که در کنار جاده نشسته بودند، جان باختند.

از سوی دیگر در منطقه پنچ‌گور ایالت بلوچستان این کشور بر اثر انفجار ماین جاسازی شده در یک موتر ۷ تن کشته شدند.

هم‌زمان با این در ۳ حمله مسلحانه جداگانه در ایالت خیبرپختون‌خواه نیز ۲ نظامی پاکستان کشته شده و ۲ نظامی و یک عضو جمیعت علماء پاکستان زخم برداشتند.

در همین حال روز یک‌شنبه هفته جاری رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که تفنگداران ناشناس یک عضو جمیعت علمای اسلام را در منطقه لکی‌مروت خیبرپختون‌خواه کشته‌اند.

مسئولیت این حمله‌ها را تا کنون گروهی به‌عهده نگرفته است.

این در حالیست که در دو ماه اخیر حملات انتحاری و ترورهای هدفمند در پاکستان بیش‌تر شده  که این موضوع نگرانی مقام‌های ارشد دولت اسلام‎آباد را به دنبال داشته است.

مقام‌های پاکستانی بارها اظهارکرده‌اند که طراحی حملات مرگ‌بار علیه پاکستان در خاک افغانستان زیر کنترل طالبان افغانستان انجام می‌شود.

در آخرین مورد عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان گفته است: «تروریستان» از افغانستان به امنیت پاکستان صدمه زده‌اند.

آقای منیر افزوده است برای سرکوب این گروه‌های تروریستی در داخل خاک افغانستان و از بین‌بردن شبکه‌های تروریستی و محافظت شهروندان پاکستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا