اخبار افغانستان

گروه طالبان دیپارتمنت فقه جعفری را از دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه بامیان حذف کردند

منابع در دانش‌گاه استان بامیان با تایید خبر حذف دیپارتمنت فقه جعفری از دانش‌کده‌ی شرعیات این دانش‌گاه می‌گویند، وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان دو هفته قبل محمد ابراهیم ذکی آمر دیپارتمنت فقه جعفری را از سمت‌اش برکنار کرده و نام دیپارتمنت فقه جعفری را به فقه و قانون تغییر داده‌اند.
بر‌بنیاد گفته‌های منابع، چند هفته قبل در جشن فراغت دانش‌جویان دانشگاه بامیان مجری برنامه از گرفتن نام دیپارتمنت فقه جعفری هنگام اهدای گواهی‌نامه به دانش‌جویان دیپارتمنت فقه جعفری خود‌داری کرده و از آنان به عنوان دانش‌جویان«فقه» یاد‌آوری کرده‌است.
دیپارتمنت فقه جعفری در سال ۱۳۹۵ زیر مجموعه‌ی دانشکده شرعیات در دانشگاه‌های بامیان و دایکندی ایجاد شد‌ند و تا‌هنوز چندین دور دانش‌جو فارغ داده‌است و اما گروه طالبان با سیسات شیعه‌ستیزانه‌ای خود این مضمون را از سیستم دانش‌گاه استان بامیان حذف کرده‌اند.
گروه طالبان از زمان تسلط شان بر‌کشور، اقدام‌های خصمانه را در مقابل مذهب جعفری و پیروان این مذهب اتخاذ کرده و پیش‌تر وزیر تحصیلات عالی این گروه مردم خراسان‌افغانستان را همه پیرو یک مذهب حنفی خواند، در حالی‌که شماری قابل ملاحظه‌ای از شهروندان خراسانی‌افغانستانی پیرو مذهب جعفری هستند.
پیشتر وزیر تحصیلات عالی این گروه نیز در سخنرانی اش، وجود مذاهب دیگر را در کشور، انکار کرده گفت که همه مردم افغانستان حنفی‌مذهب اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا