اخبار افغانستاناخبار

شورای جهانی پنجشیریان به سازمان ملل: نباید با حقوق اساسی مردم خراسان‌افغانستان بازی کنید

همزمان با برگزاری نشست دوحه، شورای جهانی پنجشیریان گفته است که سازمان ملل متحد حقوق انسانی و اساسی مردم افغانستان را به‌نام تعامل با گروه طالبان معاوضه نکند.

همزمان با برگزاری نشست دوحه، شورای جهانی پنجشیریان گفته است که سازمان ملل متحد حقوق انسانی و اساسی مردم افغانستان را به‌نام تعامل با گروه طالبان معاوضه نکند.
شورای جهانی پنجشیریان روز یک‌شنبه(۲۹ دلو/بهمن) با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به نشست دوحه گفته، تعامل با گروهی که اکثریت اعضای آن در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارند و مردم خراسان‌افغانستان را به «گروگان» گرفته‌اند، نوعی رسمیت‌بخشی و سفیدنمایی این همه «جنایات» است.
در اعلامیه آمده است: «درست است که گروه طالبان یک واقعیت ناگوار تلخ و تحمیلی برای مردم خراسان‌افغانستان هستند، اما بنابر نداشتن جایگاه، مشروعیت ملی و بین‌المللی نباید در نشست‌ها و مجامع بین‌المللی به نماینده‌گی از خراسان‌افغانستان به آن‌ها زمینه و فرصت داده شود.»
در همین حال، این شورا از سازمان ملل متحد خواسته است که اشتراک عادلانه اقوام و اقشار مختلف جامعه را در مورد حق تعیین سرنوشت و آینده سیاسی اجتماعی مردم خراسان‌افغانستان در نظر بگیرد.
نشست دوحه با میزبانی سازمان ملل متحد به‌رغم انتقادات گسترده و مخالفت‌های زیاد مخالفان سیاسی کروه طالبان، جنبش‌های اعتراضی زنان و فعالان حقوق بشر در حال برگزاری است.
لطف‌الله نجفی‌زاده به نماینده‌گی از فعالان جامعه مدنی، محبوبه سراج، میترا مهران و شاه‌گل رضایی به نماینده‌گی از فعالان حقوق زن در این نشست اشتراک کرده‌اند.
گروه طالبان این نشست را «مفید» ندانسته و در آن اشتراک نکردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا