اخبار افغانستان

طالبان بیش از 220 ملیون افغانی در کندز عشر و زکات جمع کرده اند

 سیمرغ، کندز:  به نقل از اداره زراعت استان کندز که تحت کنترول طالبان  قرار دارد گفته است بیش از 220 ملیون افغانی عشر و زکات از مردم جمع آوری کرده است.
به نقل از اداره زراعت طالبان؛ این گروه پس از مسلط شدن به افغانستان مبلغ هنگفت‌ای از بابت جمع آوری عشر و ذکات، عاید کرده اند.
محمد انور یکی از باشنده‌گان کندز در گفتگوی با سیمرغ، می‌گوید، پس از فروپاشی حکومت پیشن مردم اکثر بیکار شده اند و سطح فقرافزایش

یافته است، اما همچنان طالبان عشر و زکات و مالیات سنگین از مردم میگیرند.به گفته محمد انور، طالبان هیچ گونه توجه‌ی به حالت مردم ندارند؛ به نام عشر و زکات و مالیات از کشاورزان و کسبه کاران به زور پول جمع آوری می‌نمایند.
او می‌گوید چند نفر که از دادن زکات برای طالبان خود داری کرده بودند با واکنش طالبان مواجه شده مورد لت کوب شدید و شکنجه قرار گرفته اند.
عشر و زکات معلمولاً از محصولات زراعتی چون جو،گندم، برنج و همچنان مواشی از سوی طالبان جمع آوری می‌شود. در مواردی هم گزارش شده که کشاورزان از بابت محصولات زراعتی شان دوبار به طالبان عشر داده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا