اخبار افغانستان

بازداشت دو باشنده شهرستان دره از سوی طالبان

سیمرغ، پنجشیر: منابع محلی می‌گویند، استخبارات طالبان دو جوان را در شهرستان دره استان پنجشیر بازداشت کرده و به جای نامعلومی انتقال داده اند.

منابع مروز یک‌شنبه 14حوت/اسفند، به سیمرغ می‌گویند، صبح امروز استخبارات گروه طالبان دو جوان را  به اسم‌های محمد یوسف و مرزا فقیر که مصروف کارهای شخصی بودند از بازار [کره تاز] که از مربوطات منطقه عبدالله خیل می‎شود بازداشت کرده اند.

به گفته منبع این دو تن زمانی بازداشت شده اند که بخاطر گرفتن کمک‌های مواد غذایی سازمان ملل متحد به بازار منطقه عبدالله خیل رفته بودند.

به گفته منبع  پس از آنکه طالبان تذکره‌های شان را چک کردند، آنها را باداشت نمودند.

یک تن از باشنده‌های عبالله خیل به شرط اینکه نامی از وی در این گزارش برد نشود می‌گوید، این دو تن باشنده های روستای منجنستو هستند که به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت شدند.

این در حالی است که  طبق یافته های خبرگزاری صدای افغانستان گروه طالبان تنها در ماه گذشته 28 جوان پنجشیری را بازداشت و تحت شکنجه خود قرارداده اند و همچنان تا هنوز از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا