اخبار افغانستان

هجوم ملیشه‌های طالب به پنجشیر؛ بیش از ۵۰ طالب در دو روز کشته شدند

سیمرغ، پنجشیر: نبرد که روزشنبه از سوی طالبان در چندین شهرستان پنجشیر آغاز شده بود، تا کنون دوام دارد و از کشته شدن بیش از ۵۰ ملیشه طالبان، گزارش شده است.
منابع محلی امروز یک‌شنبه ۲۱  سنبله/شهریور به سیمرغ  می گویند برای دومین روز پی در پی، حمله ملیشه‌های طالبان بالای نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر دوام کرد و در این دو روز، حدود ۳۰ طالب در شهرستان دره، ۱۵ تن در پوجاوه و ۵ تن دیگر در شهرستان پریان کشته شده اند.
منابع محلی می‌گویند اجساد طالبان در شهرستان دره، در دامنه‌های کوه منی و شمشیرسنگ جامانده و برای انتقال آن، مردم منطقه را فرستاده اند. به گفته منابع، ریش سفید روستاهای شهرستان دره، اجساد شماری از افراد طالبان را از کوه پایان کرده اند و در خانه فردی به نام حاجی وکیل در روستای خواجه در منطقه عبدالله‌خیل جابجا کرده اند. رفیع فیضی فرمانده قرارگاه کوهسار پریان، در تماس تیلفونی عصر روز یک‌شنبه با خبرگزاری صدای‌ افغانستان می‌گوید، طالبان پس آنکه متحمل تلفات شده و شکست خوردند، خانه‌های مسکونی را در در منطقه کهنه دره سرخشال، به آتش کشیدند.
منابع محلی می‌گویند طالبان از بامداد روزشنبه تا یک‌شنبه شب، ۳۵ حمله را بالای قرارگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر راه اندازی کردند که هر بار با کشته و زخمی شدن نیروهای شان، مجبور به عقب نشینی شده اند. از سوی دیگر یک منبع محلی می‌گوید طالبان در یک کمین اشتباهی، شب گذشته ۷ تن از نیروهای خود شان را در شهرستان خنج کشته اند. یک منبع دیگر می‌گوید این کمین اشتباهی نبوده، بلکه ریشه در اختلافات قومی میان طالبان دارد. به گفته این منبع تمامی طالبان کشته شده در این رویداد، از قوم تاجیک اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا