اخبار افغانستان

شهروندان سیک افغانستان را برای همیشه ترک می‌کنند

سینرغ: شهروندان اهل هنود افغانستان، این کشور  را پس از سده‌ها زندگی نسبت به مشکلات امنیتی و اقتصادی برای همیش ترک خواهند کرد.
منابع امروز چهارشنبه ۸ سرطان/ تیر به سیمرغ می‌گویند، شهروندان اهل هنود نسبت به مشکلات امنیتی  و اقتصادی این کشور را برای همیش ترک خواهند کرد.
منابع گفته است، این اقلیت مذهبی و قومی در ولایات کابل،قندهار،ننگرهار،و غزنی زنده گی می کردند و اکثریت ان‌ها مشغول بزازی دارو فروشی بودند که از این طریق آن امرار معیشت می‌کردند،اکنون با بدتر شدن اوضاع اقتصادی و امنیتی شان ناگزیر شدند تا کشور را ترک کنند.
گفته ‌می‌شود، در سال‌های حاکمیت نخست طالبان در افغانستان اکثریت افراد این‌طبقه کشور را ترک کرده بودند، اکنون نیز  با روی‌کارآمدن این‌گروه اوضاع امنیتی، ‌سیاسی و اقتصادی‌شان بدتر شده است و ناگزیر شده‌اند تا سرزمین افغانستان  را ترک کنند.
گفتنی‌ست، در روزهای آخیر محدویت‌های از سوی طالبان به آن‌ها وضع شده است و آن‌ها نمی توانند مراسم مذهبی شان را زیر سایه حاکمیت طالبان برگزار کنند.
این درحالی‌است که در روزهای آخیر معابد اهل هنود در منطقه کارتی پروان کابل هدف حمله انفجار قرار گرفت و چند تن از افراد آن‌ها جان باخته‌اند، با این حال کشور کانادا و سایر کشورها از امنیت این گروه در افغانستان  ابراز نگرانی کردند و به آن‌ها حق پناهند‌گی در کشورشان را داده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا