اخبار

هبه ابوندی، شاعر و رمان نویس محبوب فلسطینی در حملات اخیر اسراییل برغزه کشته شده است

ابو ندی، یک روز پیش از کشته شدنش در صفحه فیسبوک نوشته بود«به خدا قسم، ما در غزه یا شهیدیم و یا شاهد آزادی خود، و همگی صبر می‌کنیم تا ببینیم که کجا خواهیم بود. خداوندا همگی انجام وعده حق تو را انتظار می‌کشیم.»
از او سه مجموعه شعر بجا مانده است و در سال ۲۰۱۷ در جایزه خلاقیت”شارجه” در بخش رمان برای اولین بار«اکسیژن برای مردگان نیست»نوشته او مقام دوم را کسب کرد. ابو ندی همچنین در رقابتی به نام ناهید الریس نویسنده فلسطینی مقام اول را در بخش داستان کوتاه کسب کرده بود.
بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی ادای احترامی برای او نوشتند و برخی او را «دختر غزه»، «جنگجوی امید» و «نویسنده خاص» نامیدند.
آنتونی آناکساگورو شاعر، نویسنده و ناشر بریتانیایی ـ قبرسی، حاتم الاطیر شاعر فلسطینی و تعدادی دیگر از شعرا و نویسندگان جهان به مرگ هبة ابو ندی واکنش نشان داده‌اند
هبه در مقدمه رمانش«اکسیژن برای مردگان نیست»نوشته است:«چنگال‌هایتان را از گوشت ما بیرون بکشید، دست از گندم‌های ما بکشید، گریبان بال‌هایمان را رها کنید… نمی‌توانید این انقلاب را متوقف کنید، بر شما در شهرهای حفاظت‌شده‌تان دست می‌یابیم، شما را به بدن‌هایمان، و چشمانمان، و رویاهایمان، و انقلابمان محاکمه می‌کنیم».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا