اخبار افغانستان

مشاورسابق امنیت ملی امریکا: القاعده در افغانستان در حال انسجام دوباره است

سیمرغ : به نقل از صدای افغانستان، کابل: جان بولتون، مشاور سابق شورای امینت ملی امریکا می‌گوید، شبکه القاعده در حال انسجام دوباره در افغانستان است.
جان بولتون، روزگذشته چهارشنبه،24 جوزا/خرداد در گفتگوی با تلویزیون صدای امریکا گفت اکنون القاعده به بخشی از گروه طالبان تبدیل شده و در حال سازماندهی و انسجام مجدد است تا بتواند در خارج  ازافغانستان دوباره با تروریزم بین المللی تعامل کند.
بولتون، در ادامه صحبت‌های خود افزود هیچ کشوری نباید در راستای به رسمیت شناختن و مشروعیت بخشیدن  به طالبان گام بردارد.
او در ادامه صحبت های خود اضافه کرد  که امریکا و کشورهای اروپایی باید تحریم های خود را بالای طالبان زیادتر کنند.
بولتون همچنان گفت است پس از تسلط یافتن طالبان در افغانستان  وضعیت بشری و اقتصادی در این کشور به شدت خراب شده و هر روز در حال بدتر شدن است.
این در حالی‌ست که گروه تحلیل و نظارت کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود گفته است گرو های تروریستی در افغانستان و منطقه در حال افزایش است.
امام علی رحمان ریس جمهور تاجیکستان نیز در کانفرانس کشورهای عضو شانگهای با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان گفته بود شمال افغانستان به پناه گاه تروریستان مبدل شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا