اخبار جهان

بانک‌جهانی ۸۴ میلیون دالر به خراسان‌افغانستان کمک می‌کند

بانک جهانی از کمک ۸۴ میلیون دالری‌اش به خراسان‌افغانستان زیر سلطه‌ی گروه طالبان، به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور خبر می‌دهد.
براساس بیانیه‌ای‌که سه‌شنبه‌شب( ۱۱ ثور/اردیبهشت)، از سوی این بانک منتشر‌شده، قرار است ۷۰ میلیون این کمک از طریق صندوق امانی خراسان‌افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) برای تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور به مصرف برسد.
ملیندا گود، مسوول بخش خراسان‌افغانستان بانک جهانی در این مورد بیان کرد که در ۱۸ ماه گذشته یک چارچوب مشخص و موثر از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی برای هزینه‌ی این پول در بخش‌های اشتغال‌زایی، به‌ویژه برای زنان در خراسان‌افغانستان تهیه شده‌است.
طبق گفته‌ی گود، با این کمک، آی‌دی‌ای می‌تواند در شش حوزه و ۲۶ استان به ارایه‌ای خدماتش برای شهروندان خراسان‌افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه دهد.
او افزود: «تمویل جدید باعث می‌شود، این پروژه فعالیت‌های خود را در مناطق روستایی و شهری بیش‌تر گرداند، فرصت‌های معیشتی بیش‌تری برای زنان فراهم نمایید و به بازگشت‌کنندگان خراسان‌افغانستان اشتغال و خدمات ارایه کند.»
این پروژه در سال ۲۰۲۲ با کمک ۲۶۵ میلیون دالری بانک جهانی، فعالیت‌های خود در مناطق روستایی و شهری خراسان‌افغانستان را آغاز نموده بود.
به‌واسطه‌ی این پروژه تا کنون برای بیش از ۷۷۶ هزار خانواده‌ی خراسان‌افغانستان شغل کوتاه‌مدت ایجاد شده که از طریق آن نزدیک به ۵.۴ میلیون تن مستفید شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا