اخبار افغانستان

 مسعود در واکنش به بازداشت دختران در کابل: بی‌حرمتی به زنان، شنیع‌ترین نوع جنایت علیه بشریت است

احمد مسعود«رهبر جبهه مقاومت ملی» در واکنش به بازداشت شماری از زنان به‌اتهام «بدحجابی» از سوی گروه طالبان گفته است که «اختطاف، شکنجه، آزار و بی‌حرمتی در ساحت زنان خراسان‌افغانستان، شنیع‌ترین نوع جنایت علیه بشریت است».

احمد مسعود، «رهبر جبهه مقاومت ملی» در واکنش به بازداشت شماری از زنان به‌اتهام «بدحجابی» از سوی گروه طالبان گفته است که «اختطاف، شکنجه، آزار و بی‌حرمتی در ساحت زنان خراسان‌افغانستان، شنیع‌ترین نوع جنایت علیه بشریت است».
مسعود روزجمعه(۱۵ جدی/دی) در ایکس نوشته است که آنچه امروز زیر نام شریعت علیه زنان خراسان‌افغانستان به اجرا گذاشته می‌شود «نه با اصول و ارزش‌های دین اسلام قابل جمع است و نه با هیچ دین و آیین الهی و بشری».
او محروم‌ساختن زنان خراسان‌افغانستان از اساسی‌ترین حقوق انسانی شان را دشمنی با نیمی از پیکر جامعه و دشمنی حساب‌شده با توسعه‌بشری و پیشرفت یک ملت خوانده است.
رهبر «جبهه مقاومت ملی» اضافه کرده است که اختطاف، شکنجه، آزار و بی‌حرمتی در ساحت زنان خراسان‌افغانستان، شنیع‌ترین نوع جنایت علیه بشریت است و مسئولیت‌های تاریخی سنگینی را برای همیشه متوجه گروه طالبان می‌کند.
او گفته است: «ما باور داریم که گروه طالبان نه امروزِ افغانستان است و نه فردای معطوف به آزادی، عدالت، ثبات و آبادانی کشور ما. برای همین اعلام می‌دارم که این گروه با توسل به اختطاف و بی‌حرمتی به ساحت زنان، سند نابودی زودهنگام خویش را امضا می‌کنند و انگیزه مقاومت را در نیروهای شجاع و مبارزان عزت و آزادی خراسان‌افغانستان، بیش از پیش تقویت می‌کنند.»
مسعود آنچه «دشمنی شنیع» طالبان علیه زنان خوانده تقبیح کرده و گفته است که چشم‌پوشی بر «جنایات و حرمت شکنی‌های» این گروه، قابل دفاع و توجیه نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا