اخبار افغانستان

سازمان ملل: 130 میلیون دختر در سراسر جهان از مکتب محروم اند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است نزدیک به 130 میلیون دختر در سراسر جهان دسترسی به مکتب و آموزش ندارند و از تعلیم محروم هستند.
دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در رشته توییت‌های گفته است بیش از نیمی دختران محروم از آموزش در کشور های بحران زده به سر‌می برند.
گوترش همچنان اضافه کرده است که عدم دسترسی دختران به آموزش باعث می‌شود که آن‌ها در معرض ازدواج‌های زود هنگام و استثمار قرار بگیرند.
سرمنشی سازمان ملل متحد اضافه بر اساس گزارش یونسکو در نتیجه تصمیم طالبان مبنی بر عدم آموزش دختران، 1.2 میلیون دختر در افغانستان از آموزش محروم شده اند.

کرده است که سرمایه گذاری روی آموزش دختران به معنی سرمایه گذاری روی آینده است.
این در حالی‌ست که پس از تسلط طالبان در افغانستان آموزش دختران به صورت کلی منع قرار داده شده است.
منع آموزش دختران در افغانستان بارها از سوی جامعه جهانی نهادهای حامی حقوق زنان مورد انتقاد قرار گرفته و از طالبان بارها خواسته اند تا از تصمیم خود صرف نظر کنند.
روز گذشته نیز وزیران خارجه زن هفت کشور جهان از طالبان خواسته اند حقوق زنان را احترام کنند و به محرومیت آنان پایان بدهند.
همزمان با این طالبان بر تصمیم خود مبنی بر منع آموزش دخترن پافشاری دارند و هیچ گونه توجه‌ی به خواسته های جهان نکرده اند.
بر اساس گزارش یونسکو در نتیجه تصمیم طالبان مبنی بر عدم آموزش دختران، 1.2 میلیون دختر در افغانستان از آموزش محروم شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا