اخبار افغانستان

مسعود: جهان باید اپارتاید جنسیتی‌زنان و نسل‌کُشی هزاره‌ها را در افغانستان به رسمیت بشناسد

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در سخن‌رانی‌اش در دانش‌گاه سیانس‌پوی پاریس گفته است که جهان باید «اپارتاید جنسیتی» و نسل‌کُشی هزاره‌ها را در خراسان/ افغانستان به رسمیت بشناسد.
او این گفته‌ها را در کنفرانسی زیر نام”آینده خراسان/افغانستان” در دانشگاه سیانس پو اظهار داشته است.
در این برنامه روی تاریخچه‌ی مقاومت مردم خراسان/افغانستان، بیست سال گذشته و مقاومت دوم، فرصت‌ها و چالش‌ها صحبت کرد.
مسعود در بخشی از صحبت‌هایش در مورد چرایی مقاومت مسلحانه علیه گروه طالبان گفت که دروازه مذاکره ما با گروه طالبان همیشه باز بوده و  پیش‌نهاد کردیم، اما نتیجه نداشت. آنها تنها چیزی که می‌خواستند، تسلیمی بود.
امسعود در بیشتر از یک هفته‌ی حضورش در فرانسه، در چندین مرکز فرهنگی و سیاسی این کشور سخنرانی و کنفرانس داشته است.
رهبر جبهه مقاومت ملی خراسان/افغانستان طی سخنرانی در پارلمان اروپا افزوده است که خراسان/ افغانستان تحت حاکمیت گروه طالبان به زندانی برای شهروندان این کشور تبدیل گردیده است.
او پیش از این نیز در جریان سخنرانی خود در یک نشست «فوق‌العاده» با گروه پارلمانی «محافظه‌کاران و میانه‌روها»، گفت که مقاومت مسلحانه بر آن‌ها تحمیل شده است و تا برقراری یک نظام مردم‌سالار در خراسان/ افغانستان ادامه خواهد داد.
رهبر جبهه مقاومت هم‌چنان تأکید کرده است: «هرگونه تعامل بیرونی با گروه طالبان، باید مشروط بر شناسایی درونی توسط مردم خراسان/ افغانستان و گزینه‌های قابل‌قبول باشد».
این در حالیست که«امارت اسلامی» گروه طالبان با بحران مشروعیت در داخل و خارج از خراسان/ افغانستان مواجه است و حکومت این گروه را هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا