اخبار افغانستان

مردی در سمنگان که می‌خواست به وزیر داخله طالبان از فرماندهان این گروه شکایت کند، تیرباران شد

سیمرغ به نقل صدای افغانستان، سمنگان: منابع محلی می‌گویند، یک باشنده این استان بخاطر اذیت و آزار مردم  در این استان می‌خواست از فرماندهان طالبان  به سراج الدین حقانی شکایت کند، اما پیش از رسیدن به حضور وزیر داخله طالبان، بازداشت و تیرباران شد.
منابع امروزشنبه،27 جوزا/خرداد به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، یک باشنده اصلی شهرستان دو آب استان سمنگان هفته گذشته 23 جوزا، می‌خواست از نیروهای طالبان مستقر در این شهرستان بخاطر آزار و اذیت خودش و مردم برای سراج الدین حقانی وزیر داخله طالبان شکایت کند که از سوی استخبارات طالبان راس ساعت 6  صبح بازداشت و سپس تیرباران شده است.
به گفته منبع این مرد جمال الدین نام داشته و در روستای خود کشاورزی می‌کرده است.
منبع همچنان می‌افزاید او هیچ گونه فعالیت نظامی نداشت و رابطه‌ای با هیچ گروه سیاسی و نظامی ضد طالبان نداشت.
یک تن از نزدیکان جمال الدین به شرط افشا نشدن نامش به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید که این مرد میخواست در جلسه طالبان که سراج الدین حقانی نیز حضور داشت داخل شود و از فرمانده طالبان مسقر در شهرستان دوآب به نام قاری معاویه شکایت کند. اما پیش از داخل شدن به جلسه توسط استخبارات طالبان بازداشت شده بود.
به گفته‌وی خانه جمال الدین چندین بار توسط طالبان بخاطر پنهان کردن سلاح بازرسی شده و همچنان بخشی از خانه‌اش حفاری نیز شده است.
قابل ذکر است پس از 21 ماه تسلط طالبان در افغانستان این گروه صدها نفر را در مناطق مختلف افغانستان به بهانه‌های مختلف بازداشت شکنجه و در موارد زیادی تیرباران شده اند.
عفو بین‌الملل نیز در گزارش خود  که در 18 جوزا، منتشر ساخت از وضعیت حقوق بشری در افغانستان خصوصاً در استان پنجشیر نگرانی کرد و در این گزارش گفته شده است که طالبان در این استان مرتکب جنایت جنگی و حقوق بشری شده اند.
در گزارش آمده است که گروه طالبان در استان پنجشیر اسرای جنگی را بطور بی رحمانه تیربران کرده  همچنان مردم اهالی این استان را در موارد زیادی شکنجه تیرباران و صدها جوان را نیز بازداشت و به زندان‌های خود انتقال داده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا