اخبار افغانستان

ده‌ها باشنده پنجشیر در دو روز اخیر بازداشت شدند

سیمرغ، کابل: گروه طالبان پس از شکست در نبرد با نیروهای جبهه مقاومت ملی در  استان پنجشیر،  دست به انتقام‌جوی از باشندهای غیری نظامی، این استان درشهرکابل و پنجشیر زدند.
منابع محلی امروز پنج‌شنبه 27 اسد/مرداد، به سیمرغ، گفته‌اند، طالبان پس از شکست و تلفات  سنگین در نبرد با نیروهای مقاومت در استان پنجشیر، در دو روز گذشته دست به آزار و اذیت و بازداشت مردم پنجشیر در شهر کابل و استان پنجشیر زده اند.منابع می‌افزایند،افراد نظامی طالبان روز گذشته 4 تن از باشندگان پنجشیر را از جاده مارشال فهیم از خیرخانه و 6 تن دیگر را از قوای مرکز عقب تانگ تیل آریانا بازداشت و باخود برده‌اند.هم‌چنان منبع  دیگر در تماس با خبرگزاری صدای افغانستان می‌گویند، افراد نظامی طالبان شماری دیگر از باشندگان پنجشیر را از منطقه سه صدو پانزده از مربوطات ناحیه یازدهم شهرکابل نیز بازداشت و زندانی کرده اند. این منبع اضافه کرده‌است که طالبان در چهاراهی پنجصد فامیلی ایست‌بازرسی ایجاد کرده‌اند و باشندگان پنجشیر را پس از بازرسی وشناسایی بازداشت می‌کنند.به گفته‌ای منابع، گروه طالبان شماری از باشندگاه ملکی شهرستان دره دراستان پنجشیر را در روستاهای، پلفج، خواجه، چهاربزی و لربند بازداشت کردند. روز گذشته از بازداشت بیش از 50 غیری نظامی توسط طالبان در پنجشیر خبر دادند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا