اخبار افغانستان

واکنش ائتلاف جنبش‌های زنان افغانستان در پیوند به تصمیم معاون دبیر کل سازمان ملل 

سیمرغ به نقل از شصدای افغانستان، کابل: ائتلاف جنبش‌های زنان معترض افغانستان در یک اعلامیه مطبوعات در پیوند به اقدام اخیر آمنه محمدی معاون دبیر کل سازمان ملل مبنی به راه اندازی نشست‌ها در باره به رسمیت شناختن طالبان واکنش نشان داده‌اند.

ائتلافی جنبش‌های زنان معترض افغانستان امروز پنج‌شنبه، ۳۰ حمل/فروردین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پیوند به تصمیم و ابراز نظر معاون سازمان ملل واکنش نشان داده و گفتند که به رسمیت شناختن طالبان به مثابه یک گروه ناقض حقوق بشر به اعتبار سازمان ملل صدمه وارد می‌کنند.

هم‌چنان زنان معترض در این اعلامیه گفتند، در حالی این مقام سازمان ملل طرفدار تعامل با طالبان است که در دوسال گذشته این گروه ۴۰ فرمان به هدف حذف زنان کشور از عرصه‌های مختلف جامعه صادر کردند.

و زنان در اعلامیه‌ی مطبوعات امروز شان خاطرنشان کردند که طالبان عامل آپارتاید جنسیتی هستند و زنان افغانستان را از حق کار، آموزش و گشت و گذار آزادانه ممنوع کردند.

علاوه بر خواندن اعلامیه این زنان شعارهای “آمنه محمد تو یک زن حرف از عدالت بزن” و “نقض قوانین ببین الملل توسط سازمان ملل” نیز داشته‌اند.

آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل در اظهارات تازه‌اش در دانشگاه وینستون گفته که نشست‌های در باره به رسمیت شناختن گروه طالبان راه اندازی شود و هم‌چنان او تاکید بر تعامل با طالبان کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا