اخبار افغانستان

رییس یوناما: باید تعامل بیشتری با گروه طالبان صورت گیرد

رزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان و رییس یوناما خواستار تعامل مستقیم بیشتر با گروه طالبان، از جمله در کابل شده است.
خانم اوتنبایوا که روز چهارشنبه( ۲۹ قوس/آذر)) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد خراسان‌افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که باید از تمایل گروه طالبان برای گفت‌وگو‌ با جامعه‌ی بین‌المللی استفاده‌ی بیشتری صورت گیرد.
نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای خراسان‌افغانستان گفت که «گفت‌وگو مشروعیت نمی‌بخشد، می‌توان از آن برای ابراز عدم تأیید و در عین حال تشویق به تغییر استفاده کرد».
او گفت که ما از آگست سال ۲۰۲۱ تا اکنون اغلب در مورد درس گرفتن از تعامل خود با گروه طالبان صحبت کردیم و افزود که «من معتقدم که یکی از درس‌ها این است که به اندازه‌ی کافی [تعامل] وجود نداشته است».
خانم اوتنبایوا در این نشست گفت که به باور او استفاده از تمایل گروه طالبان به تعامل، باید یکی از عوامل هدایت‌کننده‌ی رویکرد آینده‌ی جامعه‌ی جهانی در مورد خراسان‌افغانستان باشد.
او عامل دیگر را «اجماع بین‌المللی با دوام و دقیق‌تر» دانست و ابراز امیدواری کرد که در نشست آینده‌ی نمایندگان ویژه کشورها در مورد خراسان‌افغانستان، این اجماع بدست آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا